ایونز اندکی امید در سارایوو - آی ونز

اسکوچیچ در دو مسابقه‌ای که روی نیمکت تیم ملی نشسته، پیروز از زمین مسابقه خارج شده است. اما شاید نتوان پس از تجربه تلخ مارک ویلموتس که در دو بازی ابتدایی خود توانست سوریه را شکست دهد و مقابل کره‌جنوبی به تساوی دست یابد، این موضوع را به‌عنوان یک نکته مثبت برای اسکوچیچ به حساب آورد. در بازی تیم ملی مقابل بوسنی پیش از هر موضوع دیگری ضعف تیم بوسنی قابل مشاهده بود. تیمی که خلاف جام جهانی ۲۰۱۴، منفعل، ازهم‌گسیخته و ناتوان از خلق یک موقعیت جدی روی دروازه ایران بود و نمی‌توانست به ریتم مدنظر خود در جریان بازی برسد.

یکی از نکات مثبت در این دیدار پرس خوب تیم ملی ایران بود که در نیمه اول به خوبی اجرا شد. نقطه شروع این پرس خط حمله تیم ملی ایران بود. حضور وینگرهای تیم ملی، علی قلی‌زاده و وحید امیری، در داخل و تلاش شدید این دو مهره به همراه مهاجم نوک تیم ملی، کاوه رضایی، روز سختی را برای تیم بوسنی رقم زد چراکه بازی‌سازی این تیم دائماً دچار مشکل می‌شد. اما همان‌طور که اسکوچیچ در کنفرانس مطبوعاتی که به آن اشاره کرد تیم ملی در نیمه دوم از لحاظ سیستم تاکتیکی به‌هم ریخت و نتوانست در نیمه دوم برنامه‌های خود را به خوبی نیمه اول اجرا کند.

گرچه دروازه تیم ملی باز نشد و در مجموع خط دفاعی تیم ملی نمره قبولی گرفت، اما در بعضی از صحنه‌ها به‌نظر می‌رسید مدافعان مرکزی هماهنگی خوبی ندارند و در دفع بعضی توپ‌ها دچار مشکل هستند. علی‌رغم اینکه تیم ملی در انتقال از دفاع به حمله باوجود غیبت بازیکنان کلیدی شب خوبی را پشت سر گذاشت، اما وینگ‌بک‌های تیم ملی، میلاد محمدی و صادق محرمی، در انتقال‌ها ناکام بودند. ادامه‌دار بودن این عملکرد شاید اسکوچیچ را مجبور کند تا رامین رضاییان که قابلیت‌ بازی در پست دفاع و وینگ‌بک راست دارد را به تیم ملی دعوت کند و همچنین جایگاه میلاد محمدی نیز متزلزل شود.

اما مسئله مهم دیگری که در شب گذشته اثبات شد، عملکرد کم‌نقص سعید عزت‌اللهی بود. ستاره‌ای که در دوران ویلموتس از تیم ملی کنار گذاشته شده بود، بار دیگر نشان داد با اختلاف بهترین هافبک تیم ملی است و اسکوچیچ تنها نیاز دارد زوج مناسب او را در خط هافبک پیدا کند. او در شبی که احمد نوراللهی و احسان حاج‌صفی از انجام وظایف ابتدایی خود ناکام بودند و به پاشنه آشیل تیم ملی تبدیل شده بودند، به‌عنوان یار تعویضی به میدان آمد و درخشید. حضور سعید عزت‌اللهی در تیم ملی می‌تواند بزرگ‌ترین برگ برنده دراگان اسکوچیچ در وسط زمین باشد.

تیم اسکوچیچ مسیر سختی برای صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی دارد و مشخص نیست که می‌تواند بحرین و عراق را شکست دهد یا نه، اما در دو بازی گذشته عملکرد تیم ملی نسبت به دوران فاجعه‌بار ویلموتس بهتر شده است. با عملکردی که تیم ملی در سارایوو نشان داد، شاید بتوان کمی بیش از گذشته امیدوار بود، اما نباید فراموش کرد تیم ملی ایران هنوز هم نسبت به عراق و بحرین،شانس کم‌تری دارد.

۲۵۵ ۲۵۲

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 26 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.