ایونز اجرای کنسرت کتاب «قلبی بزرگتر از جهان» به زبان ژاپنی - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنسرت این کتاب به همراه اجرای موسیقی سنتی از گروه “سروش مولانا”، اجرای خوشنویسی به زبان ژاپنی بسم الله از عبدالله مقدسی با همکاری هادی هژبری  و دیگر برنامه ها در مراسم ویژه نوروز ۱۴۰۰ رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با همکاری شهرداری میناتاکو به نمایش درخواهد آمد.

کنسرت کتاب ” قلبی بزرگتر از جهان” که در تالار وحدت انجام شد، اولین و تنها اجرای صحنه ای به زبان ژاپنی در میان ۹ ترجمه دیگر آن است که  با قصه گویی و روایت داستان همراه با نمایش تصاویر زیبای انیمه به نمایش گذاشته شده است و در نوروز ۱۴۰۰ در ژاپن رونمایی و ارائه می گردد.

این کتاب اثر عرفان نظرآهاری شاعر و نویسنده کشورمان است که با رویکردی معنوی و عرفانی ماجرای به دنیا آمدن انسان و زندگی کوتاهش در جهان را بازگو می کند و سعی دارد با لحنی عاشقانه و لطیف، مخاطب را به عشق، همزیستی و مدارا دعوت نماید.

این کتاب در سال ۱۳۹۰ در کره جنوبی برنده جایزه صلح شد و در کنار بیست اثر دیگر از نویسندگان سراسر دنیا در کتابی به نام ” داستان صلح” به چاپ رسید و در جزیره نامی در نزدیکی سئول با حضور هنرمندان، نویسندگان و سیاستمداران طرفدار صلح رونمایی گردید ضمن آن که در سال ۱۳۹۳ نیز از این کتاب همراه با انیمیشن آن به زبان سوئدی در شهرهای مختلف این کشور رونمایی گردید و مورد حمایت سازمان جهانی یونسکو نیز قرار گرفت.

موسیقی این اثر در سال ۱۳۹۴ با بهره گیری از موسیقی ملل توسط محمد نصرتی ساخته شد و نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ویآن را اجرا نمودند که در واقع در این اثر متن به موسیقی ترجمه گردیده است و برای اولین بار اجرای صحنه ای آن به زبان ژاپنی در میان ترجمه های دیگر مانند آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، هلندی ،سوئدی، ژاپنی، فرانسه، عربی و چندین زبان دیگر اجرا شده است.

نسخه فارسی کتاب با تصویرگری مهکامه شعبانی، گرافیک شاپور حاتمی، انیمیشن الوند جلالی همراه با لوح موسیقایی با صدای عرفان نظرآهاری و آهنگ سازی محمد نصرتی به چاپ رسیده است.

از دیگر آثار عرفان نظر آهاری می توان به کوله پشتی ات کجاست، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، جوانمرد نام دیگر تو، چای با طعم خدا، هر قاصدکی یک پیامبر است، بال هایت را کجا جا گذاشتی، من بیابان همسرم باد، پشت کوچه های ابر و … اشاره کرد.

۵۸۵۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.