ایونز امسال سال درخشانی برای مناطق آزاد کشور خواهد بود/ به سبب مشکلات در حوزه مالیات بر ارزش افزوده صادرات سودآور و قابل رقابت وجود ندارد - آی ونز

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حمید رضا مومنی در جریان بازدید از بخشهای مختلف اقتصادی منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو به مردم خوزستان و همکاران خود در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پس از مشخص شدن شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر  «تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها» در وهله نخست برنامه خود را بر بازدید از مناطق آزاد در یک فاصله زمانی نهادیم تا ضمن بررسی و احصاء موانع و مشکلات، در کارگروهی آنها را مطرح و راهکارهای مناسب آن را تعیین ، پیگیری و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث پشتیبانی توجه ما بر حوزه تولید است، افزود: تولیدهای ما در بخش تامین ارزی و ریالی و قوانین و مقررات نیاز به پشتیبانی دارند که بایستی در این باره بررسی و آنها را در یک بازده زمانی ساماندهی کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: قوانین و مقررات خوبی را در کشور و هم در سطح مناطق آزاد داریم که بایستی جهت گیری و سمت آنها به سویی برود که شعار اصلی که در بحث تولید است محقق شود.

مومنی با بیان اینکه توجه به تولید، یکی ماموریت های اصلی مناطق آزاد به شمار می رود، یادآور شد: این تولید بایستی با نگاه توسعه صادرات به خارج از کشور باشد که این موضوع در در دستور کار قرر دارد.

وی گفت: البته مشکلاتی هم مانند مالیات بر ارزش افزوده که بسیاری از تولید کنندگان را تحت شعاع قرار داده نیز وجود دارد که سبب شده تا به طور عملی در حوزه تولید، صادرات سودآور و قابل رقابت با رقبای خارجی را نداشته باشیم..

وی افزود: در حوزه مانع زدایی ها، مشکلات بخشهای مختلف تولیدی را احصاء می کنیم و به طور حتم در یک فاصله کوتاهی با دستگاهای مربوطه در این بخش جلسات را برگزار می کنیم و اگر نیاز به مصوبات مجلس باشد از طریق مجلس آن ها را دنبال و پیگیری می کنیم.

وی اظهار کرد: امسل سال درخشانی برای مناطق آزاد کشور خواهد بود. امید می رود تا بتوانیم در پایان امسال،  شعاری که مقام معظم رهبری مطرح کردند را با سربلندی و افتخار در مناطق آزاد اجرایی کنیم.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 61 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.