ایونز زورگیری و سرقت موبایل برای هدیه به مادر70ساله/ تلاش قاضی برای گذشت شاکی - آی ونز

این مرد گفت: برای انجام کار قصد داشتم به شمال کشور بروم، به‌همین‌خاطر در جاده فیروزکوه سوار یک پراید شدم؛ اما راننده در میان راه تغییر مسیر داد و مرد راننده با چاقو من را تهدید و گوشی موبایلم را سرقت کرد. بعد من را از ماشین به بیرون پرت کرد.

با اعلام شکایت از سوی این مرد، تحقیقات آغاز شد.

 پلیس با تحقیقات تخصصی بعد از چند روز گوشی همراه را ردیابی و پیدا کرد. پلیس وقتی به محل شناسایی‌شده رفت متوجه شد گوشی دست زنی حدودا ۷۰ ساله است. این زن گفت گوشی را پسرش به او هدیه داده و از اینکه چطور این گوشی را به دست آورده خبر ندارد.

با توجه به گفته‌های این زن، پسرش بازداشت شد. وقتی پلیس پسر زن سالخورده را به‌عنوان مظنون به سرقت بازداشت کرد، آرش در مواجهه حضوری او را شناخت و گفت وی همان راننده پراید است.

با افشای این ماجرا متهم به نام ساسان به سرقت موبایل اعتراف کرد. ساسان گفت: کار درست و حسابی ندارم و بعد از فوت پدرم به‌ناچار از مادر پیرم نگهداری می‌کنم. من با مسافرکشی زندگی خودم و مادرم را می‌گذرانم. نزدیک روز مادر بود و من پولی نداشتم تا برای مادرم هدیه بخرم، به‌همین‌خاطر به فکر سرقت افتادم. من گوشی موبایل مسافر جوان را دزدیدم و چند روز بعد آن را به مادرم هدیه دادم. من هیچ سابقه کیفری در پرونده‌ام ندارم، به‌همین‌خاطر حتی نمی‌دانستم پلیس به‌راحتی می‌تواند از طریق سیم‌کارت داخل گوشی موبایل، من را ردیابی و بازداشت کند. مادرم از ماجرای سرقتی‌بودن گوشی موبایل اطلاعی ندارد. با صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
 در جلسه رسیدگی، شاکی شکایت خود را مطرح و متهم نیز درخواست بخشش کرد و گفت به ‌خاطر مادرش دست به این کار زده و درخواست بخشش دارد.

وکیل متهم نیز گفت: شاکی درخواست اشد مجازات کرده است، اما من از شاکی درخواست دارم با توجه به اینکه متهم به ‌دلیل فقر و به‌ خاطر هدیه روز مادر و خوشحال‌کردن مادرش دست به این کار زده است، اعلام گذشت کند. ضمن اینکه مادر متهم نیز گوشی را سالم و بدون آسیب به آرش پس داده است.

یکی از قضات نیز خطاب به شاکی گفت: صحبت‌های پسر جوان و تحقیقات نشان می‌دهد به‌ خاطر مادرش دست به این کار زشت زده است. مادر متهم تنهاست و خیلی تحت تأثیر کار پسرش قرار گرفته؛ بنابراین توصیه می‌شود اعلام گذشت کنید.

در پایان قضات از شاکی خواستند تا چند روز آینده فکرهایش را بکند و درباره گذشت اعلام نظر کند. بعد از این چند روز قضات رأی خود را صادر خواهند کرد.

۱۷۳۰۲

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.