ایونز سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان کرمان - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از «ایثار»، مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه اول مهرماه در ابتدای حضور خود در استان کرمان با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر کرمان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این گلزار به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی، در مراسم نواختن زنگ ایثار تأکید کرد: بعد از واقعه عاشورا در طول تاریخ هیچ حماسه‌ای به بزرگی دفاع مقدس ما نبوده است، جنگی که بهترین فرزندان این کشور جانانه از ارزش‌های اهل بیت (ع) دفاع کردند و در این مسیر از جان خود مایه گذاشتند.

معاون رییس جمهور افزود: گلزارهای شهدا قطعه‌ای از بهشت روی زمین هستند و توفیقی بزرگتر از این نیست که در دومین روز از بزرگداشت اربعین دفاع مقدس در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. شهید سلیمانی سردار دل‌ها هستند و به تمام ملت ایران تعلق دارند، اما دیار کرمان عطر و بوی این شهید بزرگوار را دارد.
 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نواخته شدن زنگ ایثار در سراسر کشور گفت: این زنگ با رویکردِ تأسی به مکتب شهید سلیمانی در سراسر کشور نواخته شد تا ان‌شاءالله بتوانیم از اخلاق، رفتار و وفاداری حاج قاسم سلیمانی به ولایت فقیه و اهل بیت (ع) و تواضع ایشان در برابر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران درس بگیریم.

اوحدی با بیان اینکه امیدواریم با عنایت شهدا بتوانیم در مسیر خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران موفق باشیم افزود: خداوند خود را جانشین شهدا در خانواده آن‌ها می‌داند و هیچ عزتی بالاتر از این نیست و ما کنار خانواده شهدا بودن را مساوی با کنار خداوند بودن می‌دانیم.

وی در ادامه به قرائت پیام دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخت.

معاون رییس جمهور همچنین پس از امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ساخت ۲۰۰۰ مسکن ایثارگری در استان کرمان و تأمین اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر از ایثارگران این استان در جوار مزار سردار شهید سلیمانی، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که امروز شاهد آن بودیم حضور شرکت‌های خصوصی در این برنامه بود تا بخشی از اشتغال ایثارگران استان توسط آن‌ها انجام گیرد و امیدواریم این رویه به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر امروز در کنار مزار متبرک حاج قاسم سلیمانی هستیم می‌خواهیم این پیام را با صدای بلند اعلام کنیم که همچنان بدهکار شهدا هستیم و قدم‌های ما در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در واقع اقدامات بسیار کوچکی در برابر عظمت کار این عزیزان است. امیدواریم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم موضوع اشتغال را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌های شاهد و ایثارگر حل کنیم.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم نیز پس از دفاع مقدس نقش بسیار بزرگی در انقلاب اسلامی داشته‌اند افزود: نبرد با تروریست‌های تکفیری از پیچیدگی‌های بسیار زیادی برخوردار بود و این نیروها با کمک استکبار آمده بودند که تمام نمادهای اسلام را از بین ببرند. در چنین فضایی مدافعان حرم در اوج بی‌ادعایی و مظلومیت با رهبری شهید سلیمانی بزرگوار و با رشادت‌های بسیار زیاد این توطئه شوم را از بین بردند.

اوحدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا گفت: بخشی از تفاهم‌نامه‌ای که با استاندار محترم کرمان به امضا رسید به ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای این استان بر اساس منویات مقام معظم رهبری اختصاص دارد. بر این اساس ساماندهی گلزارهای ۱۰ مزار به بالا با همراهی استانداری و وزارت کشور انجام می‌شود.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه بسیار رفیع شهدا و ایثارگران، گفت: خداوند و پیامبر اسلام (ص) بارها بر جایگاه بسیار مهم این عزیزان تأکید کرده‌اند و این موضوع باید همواره در مسیر خدمت مّدنظر همه ما باشد و احترام و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه تمام مسئولان و افراد جامعه است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان به ارائه گزارشی از امضای تفاهم‌نامه‌های مسکن و اشتغال پرداخت و گفت: خوشبختانه با امضای تفاهم‌نامه‌های مسکن در استان‌ها زمینه حل مشکل مسکن ایثارگران در کشور تا حد زیادی فراهم شده است و در زمینه اشتغال نیز امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون ایثارگران این مجلس به دستاوردهای خوبی برسیم. البته خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دارای مناعت طبع بسیار بالایی هستند اما وظیفه ماست تا حداقل مطالبات به‌حق این عزیزان را به سرعت به آنان ارائه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نیز در این دیدار گفت: حضور مهندس اوحدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران که خود ایشان علاوه بر آزادگی به خانواده معظم ایثارگری تعلق دارند و دارای سوابق متعدد مدیریتی هستند اتفاق بسیار خوبی است.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه به تشریح بخشی از مسائل و مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت.

معاون رییس جمهور در انتهای سفر خود با مادر شهیدان «مجید و حمیدرضا انجم شعاع»، آزاده و جانباز ۴۵ درصد «علی ضیغمی» و جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع «کرامت باسزه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

۴۷۲۷۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : اخبار اجتماعی تاريخ : 26 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها