ایونز شاه اردن: تنها راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین است - آی ونز

 «عبدالله دوم» شاه اردن امروز سه شنبه تنها راه پایان مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را ایجاد راه حل دو دولتی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری «المملکه» اردن، شاه اردن طی نطقی مجازی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: «دستیابی به راه حلی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل جز از طریق تلاش برای حفظ قدس شریف به عنوان شهری که ما را گرد هم آورده و نمادی از صلح  برای همه بشریت است، امکان پذیر نیست».

 عبدالله دوم گفت: «از آنجایی که قیمومیت مقدسات اسلامی و مسیحی قدس بر دوش من است، نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنم؛ اما صیانت از این شهر مقدس بر دوش همه ماست».

شاه اردن با بیان اینکه مناقشه فلسطین و اسرائیل از زمان تاسیس سازمان ملل وجود داشته و تا به امروز هم شدیدتر شده است، گفت: تنها راه پایان این مناقشه اساسی ایجاد راه حل دو دولتی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

عبدالله دوم که پدرش ملک حسین پیمان سازش اردن با رژیم صهیونیستی را در سال ۱۹۹۴ به امضا رسانده است، ادامه داد: «تنها راه برای دستیابی به صلح عادلانه و دائمی، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است به گونه‌ای که فلسطینیان در امنیت و صلح در کنار اسرائیل زندگی کنند».

۳۱۱۳۱۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی : اخبار جهان تاريخ : 26 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها