ایونز «مذاکرات وین»از نگاه کاربران خبرآنلاین - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور اول نشست مذاکرات وین جمعه هفته گذشته پایان یافت و قرار است  روز ۵ شنبه ایران با ۱+۴ مجددا مذاکرات را بر اساس نحوه لغو تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات خود مورد مذاکره قرار دهند.

طرف های برجامی نشست ایران را مثبت ارزیابی کرده اند و حالا باید دید نتیجه نهایی آن چه می شود. روز شنبه ۲۱ فروردین پس از پایان دور اول نشست وین از کاربران خبرآنلاین پرسیدیم به نظر شما می توان به نشست وین برای لغو تحریم ها امیدوار بود؟ عمده کاربران و مخاطبان مذاکرات را مثبت خوانده و خواهان لغو تحریم ها شده اند گزیده مختصری از کامنت های شما را می خوانیم:

مخاطب بی نامی با اشاره به فضای داخلی کشور نوشت: چگونه می توانیم ارزیابی کنیم در حالی که نمی دانیم مسئولان ما موافق تحریم یا مخالف تحریم، موافق برجام یا مخالف برجام، موافق کمتر شدن فشار بر مردم یا مخالف آن هستند.

در پاسخ به کامنت احمد نوشت: اگر دولت امریکا نخواهد با دولت روحانی به توافق برسد دولت بعدی اصلا نمی تواند.

مخاطب بی نام دیگری در پاسخ به کامنت های بالا نوشت: دولت امریکا می داند اگر کاری نکند توافق ایران با چین سریع اجرایی خواهد شد. پس خطر نمی کند.

رسول در پاسخ به بحث کامنت های بالا نوشت: این توافق دردی را دوا نخواهد کرد تا وقتی که تعادل عرضه و تقاضای مسکن ، خودرو، پیاز وسیب زمینی ، مرغ و تخم مرغ را نتوانیم حل کنیم از در دیوار هم طلا ببارد هیج تغییری ایجاد نخواهد شد اقتصاد از ریشه خراب است.

کاربر بی نامی نوشت: قطعا همه تحریم ها لغو نخواهند شد چرا که اگه آمریکا فقط تحریم های ترامپ رو لغو کنه در عمل هیچ فرقی به حال ایران نمیکنه،ایران میخواد آمریکا همه تحریم هارو لغو کنه تا وضعیت اقتصادی بهتر بشه که آمریکا قطعا بعد این همه سال شناسایی گلوگاههای اقتصادی ایران و تحریم کردنشون زیربار نمیره،فقط شاید پول های بلوکه شده برگرده

محمد نوشت: به نظر من این بار نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و عجله کنیم. بایست ابتدا آمریکا تحریم ها را لغو کند و ما راستی آزمایشی کنیم و فقط رو کاغذ ننویسند و قول شفاهی ندهند و بعد ما به تعهدات خود بر گردیم آن هم نه با عجله

کاربر بی نامی نوشت: مگه ما باید ارزیابی کنیم. مردم یک دولت انتخاب کرده اند و این دولت یک وزیر خارجه دارد که به او اطمینان داریم و ایشان هم کار خودش را انجام می دهد و مطمئن هستم که خوب انجام می دهد پس نیازی به ارزیابی من نیست. من باید نقش خودم در مقاومت حداکثری را ایفا می کردم که ایفا کردم.

کاربر دیگری به نام محمد نوشت: با سلام اگر ایران روی لغو تمام تحریمها تمرکز کند وآنها را به عنوان هدف اصلی در کنفرانسهای بین المللی در دستور کار داشته باشد واینکه آمریکاه خودش از برجام بیرون شده وباید خودش با لغو تحریمها و راستی آزمایی آن به برجام باز گردد مهمترین مسئله مذاکرات باید که باشد که با برگشت آمریکاه و لغو تحریمها و راستی آزمایی آن ایران هم به تعهدات خود برمی گردد.

برای شرکت در این بحث به این لینک مراجعه کنید.

۳۱۰ ۳۱۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.