ایونز وضعیت مطلوب استان سمنان در زمینه مرگ و میر کودکان کرونایی - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دکتر نوید دانایی در نشست خبری در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی استان سمنان ابراز داشت: سه کودک و سه نوزاد در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت شدند.

دانایی ادامه داد: استان سمنان در زمینه مرگ و میر کودکان به دلیل ویروس کرونا وضعیت مطلوب دارد و تست مادر سه نوزاد مثبت بود که کودکشان به دلیل نارسی فوت شدند در آمار فوتی ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: میانگین سن فوتی ناشی از کرونا در استان سمنان ۷۳ سال و در کشور ۶۵ سال است.

دانایی ادامه داد: چهار درصد مبتلایان کرونا در استان سمنان فوت شدند و در کشور میزان فوتی بین ۵.۵ تا ۶ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان  یادآور شد: استان سمنان احاطه شده بین هشت استان پرجمعیت کشور است و همین موضوع در کنار رفت و آمد با این استان ها، آمار ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گفته دانایی، موج اول کرونا در قم و گیلان رخ داد و بعد از این ۲ استان، سمنان درگیر اوج کرونا شد.

وی افزود: بیماریابی خوب در استان سمنان موجب شده تا آمار تشخیص کرونا در استان بالا باشد.

دانایی با تاکید بر صحت آمار کرونا در استان سمنان ابراز داشت: بیماری که سرطان ریه پیشرفته داشت و به کرونا مبتلا و فوت شد، برای وی علت فوت کرونا ثبت شد و آمار کرونا در استان سمنان به صورت صحیح بر اصل صحت ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بیمار ۹۸ ساله با چندین بیمار زمینه‌ای کرونا گرفت و فوت او براساس کرونا ثبت شد و ممکن است فرد براساس بیماری‌های زمینه‌ای فوت شده باشد، اما چون کرونا داشت مرگ بر اثر کرونا ثبت می شود.

وی تاکید کرد: مدیریت بیماری و درمان ویروس کرونا و بیماریابی در استان سمنان مطلوب است و استان نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان  اضافه کرد: میزان بیماران بستری در بیمارستان و روند ابتلا و تعداد بیماران بستری تعیین کننده رنگ‌بندی کرونایی است و میزان مرگ شاخص تعیین رنگ‌بندی نیست، چرا که برخی افرادی که امروز فوت می‌شوند از یک ماه پیش در بیمارستان بستری یا زیر دستگاه هستند.

موج چهارم کرونا وابسته به رفتار جامعه است

دانایی افزود: امیدواریم موج چهارم با همراهی مردم و رخ ندهد، اما خیز دوباره شیوع کرونا ناشی از ساده‌انگاری مردم و مسوولان است.

وی ادامه داد: بسته‌بودن در و پنجره، بی‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی عامل اصلی شیوع کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان  بیان کرد: تقابل بین سفر، آموزش، مذهب و پژوهش بی‌معنا است و باید در تمام بخش‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی یادآور شد: سمنان جزو اولین استان‌هایی بود که مشکل کمبود محلول ضدعفونی در استان با توجه به تولید داخل رفع کرد.

وی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی  مواد ضدعفونی با خواص ضد میکروبی دارند و خواص ویروسی ندارند و دانشگاه علوم پزشکی این آمادگی را دارد تا از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مبارزه با شیوع کرونا همکاری کند.

اسامی افراد پرخطر برای دریافت واکسن کرونا در سامانه ثبت می‌شود

وی بیان کرد: ثبت‌نام افراد پرخطر در سامانه ثبت می‌شود و به محض اینکه واکسن کرونا در اختیار قرار بگیرد تزریق انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان  اضافه کرد: کادر درمان، بیماران قلبی و عروقی از جمله گروه‌های پرخطر هستند.

دانایی ابراز داشت: ۱۳ هزار و ۶۸۲ بیمار دیابتی در سامانه سیب مربوط به استان سمنان ثبت شده است و بیش از یک میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و علت اصلی سالمندی است.

وی ادامه داد: توزیع انسولین قلمی در چند برند دچار مشکل شده بود و کمبود در استان و کشور رخ داد و اکنون طبق برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه ای مشکل بهبودیافته و کمبودی نیست و با تمهیدات اندیشیده شده امید است دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی بیان کرد: مرکز فوق تخصصی برای درمان بیماری‌های ریوی و گوارشی در سمنان افتتاح شد و خدمتی ارزشمند برای مردم استان سمنان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: مرکز سوانح و سوختگی و سرطان از دیگر نیازهای مهم استان سمنان است و با کمک خیران حداکثر تا ۶ ماه دیگر افتتاح شود.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.