ایونز کیهان: چه کسی جز نفوذی‌ها دوگانه «معیشت / بنیه دفاعی» درست می‌کند؟ - آی ونز

روزنامه جمهوری اسلامی که به وضوح نفوذ طیف معارض گفتمان انقلاب در آن دیده می‌شود، در سرمقاله‌ای با عنوان «اول مردم، دوم تقویت بنیه دفاعی» نوشت: «هیچ‌یک از صاحبنظران مدافع منافع ملی، معتقد به پذیرش خواسته‌های ترامپ نیستند. سخن عاقلانه و منطقی همانست که مسئولان ارشد نظام بارها گفته‌اند؛ آمریکا ابتدا باید به برجام برگردد و به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند سپس اگر حرفی دارد مطرح نماید.
مهم‌تر این است که مسئولان، باید کاری کنند که ترامپ به‌جای رجزخوانی و تهدید، در برابر ایران کوتاه بیاید و هر روز احساس ناکامی بیشتری نماید.

برای رسیدن به این نقطه، دو اقدام بسیار ضروری باید صورت گیرند. اول، حل مشکلات اقتصادی مردم و دوم تقویت بنیه دفاعی کشور. مشکلات اقتصادی در عین حال که به تحریم‌ها هم مرتبطند، از عدم مدیریت‌ها و ناهماهنگی‌های داخلی هم ناشی می‌شوند. حالا که تحریم را باید تحمل کنیم، تنها راه اینست که مشکل سوء‌مدیریت و منازعات را حل کنیم. بدون رفع مشکل مردم نمی‌توان در برابر دشمن مقاومت کرد. بعد از حل مشکلات مردم، نوبت تقویت بنیه دفاعی البته بدون رجزخوانی‌های معمول است.

در بخش تقویت بنیه دفاعی تلاش‌های خوبی صورت گرفته و می‌گیرد ولی این تلاش‌ها فقط هنگامی نتیجه می‌دهند که مردم در تنگنای معاش نباشند. با حفاظت از پشتوانه مردمی نظام است که می‌توانیم توطئه آمریکا را خنثی کنیم».
دوقطبی‌سازی و معارضه‌نمایی «معیشت مردم/ تقویت بنیه دفاعی» در حالی است که بنیه دفاعی کشور مایه قوام امنیت و ثبات لازم برای چرخش چرخ اقتصاد و معیشت مردم است. ضمن این که هیچ مدیر دولتی تاکنون ادعا نکرده که به خاطر اهتمام به تقویت بنیه دفاعی، از تدارک معیشت مردم جا مانده و معلوم نیست نویسنده سرمقاله بی‌امضای روزنامه مورد اشاره کیست و چه مأموریتی دارد که با ادبیات دشمن، اقتدار دفاعی کشور را مقابل معیشت مردم قرار داده است؟!

این دوگانه‌سازی روزنامه حامی دولت و برجام در حالی است که پس از کلاهبرداری غرب در برجام و بازگشت مضاعف تحریم‌ها، طیف مذکور می‌کوشند لغو تحریم‌های تسلیحاتی را به عنوان دستاورد مهم و اصلی برجام جا بزنند.
نکته قابل تأمل دیگر این که چند سال قبل مرحوم هاشمی نیز در اثر مشورت مسموم برخی مشاوران مدعی شده بود ژاپن و آلمان به خاطر کنار گذاشتن بودجه نظامی (پس از شکست در جنگ جهانی دوم) توانستند در توسعه اقتصادی پیشرفت کنند(!) اما برخلاف این ادعا، آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد این دو کشور در رتبه هشتم و نهم پرهزینه‌های نظامی جهان قرار دارند.

۲۳۲۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : اخبار سیاسی ایران تاريخ : 26 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.