۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بودن یا نبودن بسته بندی؟ سوال اینجاست؟

تا کنون به این فکر کرده اید که آیا برای یک کالا، بسته بندی مهم است؟ اصلا چرا باید یک کالا بسته بندی داشته باشد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد اینکه آیا بسته بندی خوب است یا خیر و یا اصلا وجود آن لازم است صحبت کنیم.

شاید این مثالی که میزنم عجیب به نظرتان برسد، اما بسته بندی همانند لباس کالای شماست. تصور کنید فردی برای حضور یافتنن در یک جلسه یا حتی برای قدم زدن در خیابانی لباس بر  تن نداشته باشد، قطعا افراد موجود در این مکان ها نگاه و طرز فکر خوبی نسبت به آن شخص نخواهند داشت. آری، بسته بندی نیز همانند یک لباس می تواند به کالای شما شخصیت بدهد و طرز فکرها و دیدگاه ها را نسبت به آن تغییر دهد.

نقش بسته بندی در دنیای امروز 

بودن یا نبودن بسته بندی؟ سوال اینجاست؟

با پیشرفت تولیدکنندگان در زمینه های تولیدات مختلف، نیاز بسته بندی بیش از پیش احساس می شود پس می دانیم که در کنار کیفیت یک کالا، بسته بندی آن جزو  بخش های اساسی محسوب می شود.

شاید با خودتان بگویید چرا یک محصول به فروشی استثنائی می رسد اما کالاهای دیگر با داشتن همان کیفیت در آن رده قرار نمی گیرند؟ جواب اینجاست: اگر دو محصول از نظر کیفی در یک سطح باشند، محصولی بیشتر نظر مصرف کننده را جلب می کند که بسته بندی آن جلوه بیشتری داشته و می تواند مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب باقی بماند با این کار شناخت و پیدا کردن آن در قفسه های فروشگاه سریعتر اتفاق می افتد.

رابطه بسته بندی با فروش

افزایش فروش محصولات یک تولید کننده، اصلی ترین موضوع برای او محسوب می شود زیرا هر تولید کننده در هر حوزه ای که فعالیت می کند خواستار آن است که محصولاتش فروش خوبی داشته باشند که او به در آمد بالایی دست یابد حال اگر محصول شما در کنار کیفیتی که دارد شکل ظاهری خوب و دل نشینی نداشته باشد در زمینه فروش به صورت عکس، عمل می کند.

 بنابراین، بودن یک پک جذاب برای کالای شما مهم ترین راهکار کسب در آمد و بازاریابی است. اگر تولید کننده ایی در بخش کالاهای صادراتی هستید مطمئنا به اهمیت بسته بندی واقفید که زیبایی و کیفیت آن حرف اول را در این زمینه می زند.

مزایای بسته بندی خوب

بودن یا نبودن بسته بندی؟ سوال اینجاست؟

بسته بندی، خوب و مناسب است که بتواند نیازها و خواسته های مصرف کننده ها را تامین کند. یک پک مناسب می تواند محصول شما را از گزند آسیب های موجود همچون شکستگی و فاسد شدن در حیطه مواد غذایی دور کند. بسته بندی خوب به توزیع راحتر کالا کمک کرده و هم چنین حمل ونقل آن را نیز تسهیل می بخشد. اگر دوستدار محیط زیست هستید  به یاد داشته باشید استفاده از پک های کارتنی در حفظ محیط زیست اهمیت ویژه ای  دارند.

تاثیر بسته بندی در برند سازی

بودن یا نبودن بسته بندی؟ سوال اینجاست؟

برند سازی و بسته بندی دو امر جدا نشدنی هستند زیرا که بسته بندی می تواند تاثیر شگرفی بر روی برند سازی یک محصول بگذارد. اگر در پی ایجاد روشی برای ساختن یک هویت برای کالای خود هستید از طراحی های جذاب غافل نشوید، برای پیداکردن جایگاه ویژه در مقوله پک سازی می بایست روی تیم طراحی خود بیشتر کار کنید زیرا مشتری در وهله اول مجذوب طرح، رنگ روی جلد کالا می شود.

هماهنگی رنگ و مکمل بودن آن ها در کنار طراحی فوق العاده این شانس را برای دیده شدن و فروش بالا به محصول شما می دهد. داشتن ایده های فکر شده که از ذوق و سلیقه ای خاص برانگیخته می شود به برند شدن محصول شما در بازارهای جهانی کمک می کند.

شما به عنوان یک تولید کننده باید روی بسته بندی وقت بیشتری بگذارید و برای برجسته سازی کالای خود به دنبال یافتن چیزی باشید که پک محصول شما را نسبت به رقبایتان متمایز کند.

بهترین بسته بندی کالا و محصول

امروزه شرکت های بسته بندی متعددی در این زمینه فعالیت کرده و از مواد اولیه مختلفی همچون چوب، کارتن و مقوا، نایلون و پلاستیک، فلز و شیشه به نسبت نیاز محصول استفاده می نمایند که دارای نمونه عکس های بسته بندی بسیاری هستند که می توانید با مشاهده آنها بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

مقرون به صرفه ترین آنها و به نوعی پرکاربردترینشان  از جنس کاغذ می باشد که به صورت لمینتی  تولید می نمایند را می توانید در شرکتهای کارتن سازی و جعبه سازی بررسی کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482395