ایونز آغاز سال تحصیلی با ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور - آی ونز

رسول پاپایی در آیین نمادین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه علامه طباطبایی شهرکرد افزود: در  مدل آموزشی جبرانی و مکمل  علاوه بر بازگشایی مدارس و ارائه آموزش حضوری از سایر امکانات و ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی، بسته‌های آموزشی  و آموزش تلویزیونی استفاده می‌شود.
وی اظهارداشت: آموزش‌های مکمل و استفاده از بستر رسانه‌ها، فضای مجازی و حضور مدیران و معلمان در مدرسه در ایام تعطیلی مدارس به عنوان یک راهکار برای جبران تعطیلی مدارس استفاده شد.
وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در دسترس ترین رسانه برای ارائه آموزش در شرایط بحران است، گفت: باید از بستر شبکه آموزش و شبکه‌های دیگر برای ارائه آموزش به دانش آموزان استفاده کرد.
پاپایی با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا همه گیر بوده و ارائه آموزش و تعلیم و تربیت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ دانش آموز در کل جهان در یک برهه زمانی که مدارس تعطیل شدند، تغییر پیدا کرد.
به گفته وی، ۶۴ کشور از اردیبهشت تا خردادماه امسال آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت را بازگشایی و آغاز کردند اما در کشور ما از روزهای گذشته با داغ شدن اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس هجمه‌های مختلف به نظام تعلیم و تربیت وارد شده است.
وی اظهار داشت: در کشور ما که همیشه فضای مجازی و استفاده از ظرفیت و تکنولوژی به روز در مدارس در حاشیه و خارج از سیستم آموزش و پرورش قرار داشت و مدارس تبدیل به گورستان کامپیوتر شده بود با بروز و شیوع این ویروس ناخواسته از این ظرفیت به خوبی استفاده شد.
وی در ادامه با انتقاد از اینکه آماری در خصوص تعداد معلمان مبتلا به کرونا و یا فوت شده به دلیل کرونا وجود ندارد، افزود: معلمان و کادر آموزشی برای تهیه بستر آموزش مجازی و اینترنتی از تمام توان، وقت ، امکانات شخصی خود استفاده کردند تا تعلیم و تربیت تعطیل نشود.
نماینده وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط بحرانی کنونی تمام مسوولان و دست اندرکاران کشور بر این باور رسیدند که با استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور بخشی از نیاز آموزش کشور تامین شود.
وی به خلاهای قانونی در خصوص استفاده ار فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رفع این خلاها به سرعت ازسوی نهادهای قانون گذار و تصمیم ساز در حال پیگیری است که زمانی که دانش آموزان وارد فضای مجازی و اینترنت می‌شوند به یک فضای ایمن و سالم واردشوند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست نظام تعلیم و تربیت، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است ،اظهارداشت: در سال تحصیل جدید بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی و کادر آموزشی با رعایت پروتکل بهداشتی وارد ۱۰۷ هزار مدرسه شدند.
گفتنی است ، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 9 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.