ایونز استان قزوین، تابستان امسال با کمبود برق مواجه خواهد بود - آی ونز

به گزارش خبرگزاری آی ونز از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین روز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با بیان اینکه نمایندگان بخش خصوصی در این شورا باید حضور فعال‌تری داشته باشند، گفت: در فضای آتی کشور باید برای موضوعات اولویت‌گذاری کنیم و آن مواردی که در استان قابلیت اجرا دارند خیلی سریع تصمیم‌گیری، نهایی و از دایره پیگیری خارج شود.

او با بیان اینکه برای نمونه در بحث اصلاح یارانه مشکلی را مرغ‌داران با اداره امور مالیاتی داشتند که در استان برطرف شد، افزود: به نظر می‌رسد برخی از موضوعات از جمله گمرک و تامین‌اجتماعی با اختیارات استانی برطرف می‌شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: برخی از مواردی که در این شورا تصویب می‌شود، باید درخواست شود تا در دستگاه‌های ملی هم تصویب شود چراکه اختیارات استان در برخی از موضوعات محدود است و نمی‌تواند برای هر موضوعی مصوبه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برق یکی از مباحث جدی در شرایط فعلی است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر تمامی کنش‌های اقتصادی اثرگذار است و در همین راستا از مردم درخواست می‌کنیم در مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی در آن جدیت داشته باشند.

او گفت: در سال جاری با کمبود تولید برق و تراز منفی برق مواجه هستیم و نباید به دلیل عدم صرفه‌جویی در مصرف برق، بخش تولید را محروم از انرژی برق کنیم.

اعلایی افزود: البته موضوع برق در فصل گرم امسال مدیریت می‌شود، ولی در این زمینه صرفه جویی مردم هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار قزوین بیان کرد: تأمین مالی زنجیره‌ای موضوع خوبی است که بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند و به عنوان یک روش متداول در دنیا شناخته می‌شود که متاسفانه به تازگی در ایران مطرح شده و اجرای آن اقتصاد را واقعی، شرایط تجارت را تسریع و بنگاه‌ها را به سمت‌وسوی تعامل بیشتر می‌برد.

در پایان جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، یک فعال اقتصادی موفق در حوزه کشاورزی با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین مورد تجلیل قرار گرفت.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 413 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 22 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها