ایونز امام جمعه شهرکرد:در دهه کرامت فضائل و احادیث نورانی امام هشتم(ع) به درستی ترویج شود - آی ونز

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی‌ نکونام روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مختلفی که در بزرگداشت این‌ مناسبت در تمامی استان به اجرا در می‌آید قابل توجه است اما مهم آن است که در این برنامه‌ها شخصیت، فضائل و احادیث نورانی امام هشتم به درستی ترویج شود.

وی نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه را لازم دانست و تصریح کرد: باید جنبه‌های معرفتی برنامه‌های دهه کرامت به شکلی عمیق‌تر دیده شود و این موضوع به عنوان یک نیاز عارفانه در جامعه مطرح است.

نکونام با بیان اینکه ذهنیت عمومی در بزرگداشت دهه کرامت بر ترویج کرامت اخلاقی متمرکز است، یادآور شد: بعد اخلاقی کرامت وادی‌ خوبی است اما عرصه کرامت بسیار گسترده بوده و همه ابعاد وجودی انسان همچون سبک زندگی ایمانی و فکری او را در بر می‌گیرد از این رو باید از فرصت دهه کرامت برای تبیین تمامی ابعاد کرامت‌ و فرهنگ‌سازی‌ در این راستا استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد در تبیین مفهوم کرامت اظهار داشت: کرامت بدون ایمان معنا ندارد و انسان تا در ظرف کرامت قرار نگیرد نمی‌تواند انسان سیاسی موفق، اثرگذار در اجتماع و خدمت‌گزار به جامعه باشد.

وی به هتک حرمت امام هشتم و تلاش مومنان برای اعلام انزجار از این اقدام و اظهار ارادت به اهل بیت نیز اشاره کرد و گفت: این عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ است که با توجه به فرصت زمانی‌ دهه کرامت باید از آن برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت به خوبی استفاده کرد.

نکونام حضور خدام حرم رضوی در استان همزمان با دهه کرامت را فرصتی مغتنم بیان کرد و افزود: لازم است هم‌افزایی‌ و همکاری لازم برای مستندسازی‌ این حضور انجام شود.

اجرای۱۳۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است

مسئول شبکه جوانان رضوی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۱۳۰ برنامه در شهرستان‌های ۱۰‌گانه استان گفت: با توجه به حضور پنج نفر از خدام حرم رضوی در استان همزمان با دهه کرامت، تلاش می‌شود، تمامی ظرفیت‌ها برای استفاده هر چه بیشتر مردم از ثمرات حضور این خادمان‌ به کار گرفته شود.

محسن کاووسی افزود: خادمان حرم رضوی عصر یازدهم خرداد در پلیس راه‌ فرخ شهر مورد استقبال قرار خواهند گرفت و همراه با کاروان اسب‌سوران، دوچرخه‌سوران، اسکیت سوران و جمعی از کامیون‌داران‌ وارد استان می‌شوند.

وی افزود: اهتزاز پرچم منقش‌ به نام امام رضا (ع) در بام ایران و حضور در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در شب جمعه در آستان‌ امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون از جمله برنامه‌هایی است‌ که با حضور خدام‌ حرم رضوی اجرا خواهد شد.

کاووسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضورخدام در شهرستان‌ها گفت: خادمان حرم رضوی از ۱۳ خرداد به ترتیب روزانه در شهرستان‌های‌ کیار، کوهرنگ، بن، فارسان، سامان، اردل، لردگان، خانمیرزا و بروجن حضور یافته و برنامه دیدار عمومی و همچنین نشست‌های معرفتی با حضور آنان برگزار می‌شود.

جریان‌سازی‌ رسانه‌ای از حضور خدام رضوی در استان انجام شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری نیز گفت: با ایجاد دفتر آستان‌ قدس‌رضوی در استان، الطاف و کرامات‌ این امام همام‌ در تمامی طول سال شامل حال مردم چهارمحال‌ و بختیاری می‌شود اما حضور خدام در دهه کرامت، فرصتی است که باید برای بهره‌بردن از آن تلاش بیشتری انجام شود.

پیام احمدی با بیان اینکه برنامه‌های محوری این دهه با عنوان “زیر سایه خورشید” و با شعار “خدمت کریمانه، جهاد عالمانه” اجرا می‌شود، افزود: لازم است علاوه بر جریان‌سازی‌ رسانه‌ای‌ در پوشش این برنامه‌ها، ضعف مستندسازی‌ در این حوزه نیز جبران شود تا بار دیگر اظهار ارادت مردم به ساحت‌ مقدس امام هشتم بیش از گذشته نمایان شود.

۲۰۰ کانون تخصصی رضوی در استان فعال است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌ و بختیاری نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: در حال حاضر ۶۰ کانون عمومی خدمت رضوی با جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر در استان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام محمدابراهیم حجت‌پناه‌ به افزایش تعداد کانون‌های تخصصی از ۲۰ به ۲۰۰ کانون در استان اشاره کرد و افزود: آمار خادمیاران‌ چهارمحال‌ و بختیاری به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که نشان از عشق و علاقه مردم به امام رئوف است.

وی یادآور شد: کانون‌های‌ خدمت رضوی‌ در تمام شهرستان‌ها فعال هستند و امسال مسئولیت برگزاری برنامه‌های ویژه حضور خدام حرم رضوی در استان را شبکه جوان خدمت رضوی برعهده گرفته است.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 31 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.