ایونز ایران با چه سیاستی به جنگ آتش‌سوزی جنگل‌ها برود؟ - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دکتر پیتر مور، متخصص آتش‌سوزی جنگل‌های سازمان خواربار و کشاورزی یا فائو، توضیح داد: بررسی و تحلیل نظام‌مند آتش‌سوزی‌ها در ایران مهمترین اقدامی است که باید انجام شود. اینکه آتش‌سوزی‌ها در کدام نقاط رخ می‌دهند؟ چه زمانی رخ می‌دهند؟‌ گستره و بزرگی آن‌ها به چه میزان است؟ در کدام فصل یا ماه سال رخ می‌دهند؟ منبع و منشاء آتش‌سوزی چه بوده است؟ چه کسی باعث شعله‌وردن آتش شده است؟ چرا باعث شعله‌ور شدن آتش شده‌اند؟

او ادامه داد: در بسیاری از کشورها داده‌های مرتبط با رخدادهای آتش‌سوزی بسیار ضعیف هستند. ترکیب مجموعه داده‌های موجود، داده‌های حاصل از سنجش از راه دور و اطلاعات تاریخی در سطح ملی می‌تواند تا حد زیادی درک کشورها از آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی را بهبود بخشد. برداشتن این گام، یعنی بررسی و تحلیل آتش‌سوزی‌ها، امری ضروری برای برنامه‌ریزی در زمینه کاهش خطرات و کسب آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی، پاسخ به این پدیده، و احیای اراضی، معیشت‌ها و دارایی‌های از بین رفته یا آسیب‌دیده بر اثر آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی است.

مور توضیح داد: در خصوص مدیریت یکپارچه آتش‌سوزی، لازم است که به شکل‌گرفتن درک لازم در این زمینه کمک کنیم و پذیرش این مفهوم – مدیریت یکپارچه آتش‌سوزی – را به عنوان یک نظام جامع و متعادل تشویق کنیم؛ نظامی که شامل پنج بخش پژوهش و تحلیل، کاهش خطرات، آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها – از جمله پایش و هشدار و اقدام زودهنگام پاسخ به آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی و تلاش‌ها برای احیا و بازسازی جوامع، دارایی‌ها و اراضی آسیب‌دیده بر اثر این آتش‌سوزی‌ها است.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : اخبار اجتماعی تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها