به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین ، ضمن اعلام این خبر، گفت: «در دنیای رقابتی امروز برند یا نام و نشان تجاری ابزاری است برای ارزش بخشیدن به محصولات و یکی از ارزشمندترین داراییهای سازمانها محسوب میشود که اهمیت این امر همواره در بازاریابی محصولات صنایعدستی و توسعه صنعت گردشگری مورد تأکید قرار میگیرد.»
او در ادامه عنوان کرد: «برندسازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور و یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار میشود. در واقع یک برند، ذهنیتی مثبت را در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا میکند. برندینگ تنها به انتخاب یک نام زیبا و یا یک لوگوی شاخص محدود نمیشود بلکه این مفهوم نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت کالاهای تحت یک برند است.»
معاون صنایعدستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه داشتن برند یا نام تجاری موجب جلب اعتماد مشتریان میشود، گفت: «داشتن برند فرصت بسیار خوبی جهت گسترش تجارت از طریق آشنایی مشتریان با محصولات و خدمات تولیدکننده را فراهم میآورد، به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی استان بهمنظور نهادینهسازی دانش این موضوع دوره آموزشیای با عنوان مبانی برند و برندسازی برای مدیران و کارشناسان صنایعدستی و گردشگری طی روزهای پنجشنبه و شنبه ۲۰ و ۲۲ شهریورماه سال جاری برگزار کرد.»
به آفرین اظهار داشت: «طی این دوره آموزشی، مباحثی چون مهندسی ارزش برند، سبکهای برند سازی ، تفکر خلاق در ایجاد برند و مهارتهای برند داری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»
۴۸