ایونز بهره برداری از ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در استان همدان - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ داریوش حسینی در گفتگویی با اعلام اینکه ۲۹ هزار و ۳۴۵ واحد مسکن مهر در سطح استان اجرایی شده که ۲۸ هزار و ۲۶ واحد افتتاح و ۹۲۸ واحد باقی مانده است، افزود: از این میزان ۲۰۷ واحد در فاز تفاهمنامه سه‌جانبه، ۵۴۸ واحد در تعاونی‌ها و ۱۷۳ واحد به صورت خودمالکیت بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۹ واحد از پروژه‌های مشکل‌دار حقوقی در سطح استان وجود دارد، گفت: پروژه‌های فاقد متقاضی و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت ۴۴۰ واحد است.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت یک‌هزار و ۵۰۳ واحد نیمه‌کاره وجود دارد که متولی ساخت آن بنیاد مسکن بوده که طبق آخرین تصمیم‌گیری بنا شده به مسکن ملی تبدیل ‌شود.

مدیرکل مسکن و راه شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در صورت تمایل امکان استفاده متقاضیان از مساکن مهر در قالب طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ واحد از مساکن مهر شهرهای ملایر، فامنین و کبودراهنگ آماده واگذاری است.

وی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن، راه و شهرسازی در ساخت دخالتی ندارد و تنها تامین‌کننده زمین است و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن در ساخت ورود می‌کنند.

حسینی افزود: فارغ از پروژه‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه‌های درگیر مسائل حقوقی یک طرح ۱۲۰ واحدی در شهرستان همدان تمام شده و فقط مباحث آسفالت مانده که پیمانکار موظف به آسفالت‌ریزی است.

وی ادامه داد: یک طرح ۴۳۲ واحدی در شهرستان ملایر که در گذشته به علت مشکلات حقوقی سازنده راکد مانده بود، با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۹۶ به بعد مجدد پیمانکار کار را به دست گرفته و امروز در این پروژه ها ۲۴۰ خانواده‌ها مستقر شده اند.

حسینی گفت: این پروژه به صورت تعاونی بوده و اگر مردم همکاری و آورده خود را تامین کنند تا پاییز ماه سال جاری پرونده مسکن مهر کلا در استان همدان بسته خواهد شد.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها