ایونز تجریشی: سدسازی در اطراف دریاچه ارومیه غیرممکن است - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود تجریشی، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین گفت: درست است که دولت آقای روحانی مسئله احیای دریاچه را جزو اولویت‌های خود قرار داده است، اما محیط‌زیست مسئله یک دولت خاص نیست. به نظر من قوانین بالادستی و آیین‌نامه‌ها سدسازی را در کشور با مشکلات بی‌شماری روبرو خواهند کرد. از سوی دیگر اصلا آبی وجود ندارد، یک زمانی در ادبیات وزارت نیرو از وجود ۱۳۰میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در کشور حرف می‌زدند، این عدد الان دیگر زیر ۹۰میلیارد است، در واقع اصلا آبی وجود ندارد که هم سد ساخته شود هم حق‌ دریاچه‌ها پرداخت شوند.

 مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: سازمان محیط‌زیست برای ساخت یک سد جدید در اطراف دریاچه ارومیه قطعا مجوز نمی‌دهد چراکه در این صورت حق‌آبه دریاچه پرداخت نمی‌شود. در کشور از مقام معظم رهبری تا قوه قضاییه همه به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند و با توجه به این که وضعیت حق‌آبه از بسیاری از رودخانه‌ها منفی است اگر روزی سازمان محیط‌زیست به چنین ساخت‌وسازی مجوز بدهد دیگر نمی‌توانیم بگوییم در کشور مسائل زیست‌محیطی اهمیت دارد.

او توضیح داد: قطعا می‌توانیم نسبت به سدسازی سوالی مطرح کنیم اما به نظر من این رویه برگشت‌پذیر نیست و هیچ نشانه‌ای هم وجود ندارد که این اتفاق رخ بدهد. همه ما دنبال خدمت هستیم، اما به نظر من ساخت این سدها تقریبا غیرممکن است.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۴۷۴۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : اخبار اجتماعی تاريخ : 9 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها