ایونز تعویض سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده؛ فاضلاب خانگی وارد هیچ رودخانه‌ای در شیراز نمی‌شود - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : بهمن بهروزی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز اظهار داشت: بخش زیادی از مطالبات پروژه تصفیه‌خانه و فاضلاب شیراز پرداخت شده است و به‌زودی پرداخت حقوق اینها را به روز می‌کنیم تا دیگر مطالباتی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون  ۱۹۰میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه شیراز هزینه شده است، گفت: ارزش فعلی آن بیش از هزار و ۱۰۰میلیارد تومان است.

مدیرعامل آبفای شیراز با بیان اینکه برای جمعیت ۲میلیون نفری شیراز ۳۴۰۰ کیلومتر فاضلاب طراحی و ۲۴۲۰ کیلومتر اجرا شده است، افزود: برای این جمعیت حداقل باید ۱۵۰هزار مکعب دیگر تصفیه‌خانه ساخته شود که برای مدل ۴ و ۳  اسناد مناقصه آماده شده است و امیدواریم امسال بتوانیم مناقصه تصفیه خانه مدل ۳ و ۴ را برگزار کنیم.

بهروزی با اظهار “برای توسعه تصفیه‌خانه شماره یک نیز برنامه داریم”، بیان کرد: تصفیه‌خانه از مهم‌ترین قسمت‌هاست اگر تصفیه‌خانه احداث نشود فاضلاب مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز بوی نامطبوع ورودی شیراز خیلی کمتر شده است، عنوان کرد: فاضلاب در سطح شهر فاضلاب خانگی نیست، بلکه مربوط به صنایع است و امروز جایی نداریم که فاضلاب خام و خانگی وارد رودخانه شود. 

مدیرعامل آبفای شیراز در پاسخ به سؤالی درباره وجود فاضلاب در رودخانه چنار راهدار تصریح کرد: فاضلابی که دیده می‌شود مربوط به کارخانه‌های اطراف است و در این زمینه محیط زیست باید ورود کند البته کارهای زیادی برای تکمیل کار باید انجام داد.

بهروزی با بیان اینکه برای فروش پساب فاضلاب نیز اقداماتی انجام شده است، گفت: مزایده‌ای برگزار کردیم که از محل فروش پساب فاضلاب زیرساخت‌ها را تأمین کنیم؛ چراکه احداث  تصفیه‌خانه هزار و ۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نمی‌توان با اتکا به اعتبارات دولتی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع حتماً نیاز به سرمایه‌گذار خصوصی دارد، افزود: با مجوز شورای اقتصاد فروش پساب تصفیه‌خانه شماره یک را به مزایده گذاشتیم، قرارداد آن امضا شده و در مراحل انتقال مالی است.

مدیرعامل آبفای شیراز تصریح کرد: برنامه واگذاری پساب برای تصفیه‌خانه کنونی نیز انجام می‌شود و از بخش خصوصی یا دستگاه‌هایی مانند شهرداری می‌توانند ورود کنند.

بهروزی با بیان “بیش از ۷۶۰هزار مشترک آب در شیراز داریم”، خاطرنشان کرد: در سال بسته به منابع مالی از ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تعویض شبکه‌های فرسوده انجام می‌شود که هم تلفات آب هم کمتر می‌شود و هم می‌توانیم ۵درصد آب ذخیره کنیم که معادل تأمین آب برای ۳۹هزار خانوار است.

وی با  اعلام “در شهر شیراز بیش از ۲۴ پیمانکار فعال در حوزه فاضلاب داریم”، گفت: شرایط  اقتصادی سخت است، اما هر روز که یک خانه به شیراز اضافه می‌شود آب و فاضلاب می‌خواهد و نمی‌توان دست از کار کشید.

مدیرعامل آبفای شیراز درباره ساخت تصفیه خانه محلی به جای یک تصفیه خانه بزرگ افزود:  چون باید چند تصفیه‌خانه کوچک ساخته شود و توجیه اقتصادی ندارد باید فرایندهای ارزان‌تر را پیدا کنیم و اینها را در برنامه داریم.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 365 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 26 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها