ایونز توصیه‌های دامپزشکی مازندران برای مقابله با استرس گرمایی - آی ونز

به گزارش آی ونز از مازندران، محمدحسن گلپایگانی با بیان اینکه احتمال قطعی برق در برخی مناطق مازندران بر اثر گرم شدن مداوم هوا وجود دارد، افزود: واحدهای مرغداری بدون موتور برق، در سریعترین زمان ممکن نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یکی دیگر از عوارض استرس گرمایی را کاهش مصرف غذا نام برد که در طیور گوشتی موجب کاهش رشد و در طیور تخم گذار منجر به کاهش اندازه و میزان تولید تخم مرغ می‌شود.

گلپایگانی، افزایش جریان هوا (استفاده از حداکثر قدرت هواکش ها)، خنک کردن هوای سالن با استفاده از مه پاش و اسپری آب بر روی دیوار، سقف داخلی و خارجی در طول ساعات گرم روز (مناطق گرم و خشک)، استفاده از آب خنک و کم نمک دام و طیور با هدف کاهش دمای بدن آنها، انجام کارهای لازم برای کاهش فعالیت طیور در ساعات گرم روز مانند تغذیه آن‌ها در ساعت‌های خنک‌تر روز (صبح‌ها و عصر ها)، اصلاح جیره و تعادل میان ترکیبات آن به همراه استفاده از غذاهای با هضم راحت تر، تامین انرژی جیره بیشتر از منابع چربی (گرمای کمتر در مقایسه با سایر مواد مغذی)، نصب فن‌های اضافی، نصب مه ساز ها، استفاده از سیستم‌های مناسب تهویه، سفید کردن سقف بیرونی مرغداری و یا استفاده از روکش‌های آلومینیومی، اضافه کردن ویتامین‌های A، C و E و .. را از جمله راه‌های مقابله با استرس گرمایی و کاهش اثرات ناشی از آن اعلام کرد.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.