ایونز حضور ۲۴هزار دانش‌آموز سال اولی در مدارس قزوین - آی ونز

به گزارش خبرگزاری آی ونز از قزوین؛ سید یدالله حسینی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قزوین در اولین جلسه ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان، اظهار کرد: تقریبا ۲۴هزار دانش‌آموز ورودی پایه اول داریم که بحث سنجش سلامت آنان باید تا شروع سال تحصیلی انجام شده باشد.

او افزود: حدود ۲۳هزار پیش‌دبستانی هم امسال در سطح استان قزوین داریم که مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به مداخلات به موقع در حوزه سلامت جسمانی و هوشی و پیگیری برای رفع مشکلات آنان است.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح سلامت آن است که یک غربالگری دقیق در بین دانش‌آموزان انجام و خدمات ویژه به افراد شناسایی شده با کمک دستگاه‌های متولی ارائه شود.

حسینی ادامه داد: براساس دستورالعمل ارائه شده به ازای هر دانش‌آموز دارای نیاز ویژه باید ۳ نفر آمار دانش‌آموزی کلاس درس را کاهش دهیم و این امر باید به درستی هدایت شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین در پایان از اجرای طرح سنجش سلامت رایگان دانش‌آموزان عشایری استان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۳۶ساعت گروه آموزشی برای رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه اختصاص دادیم که در هیچ استانی چنین کاری انجام نشده است.

در ادامه این جلسه ناهید یزدی، معاون فنی مرکز بهداشت قزوین گفت: تجربه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سنجش یکی از بهترین تجربیات است و خوشبختانه تاکنون با هیچ چالشی در این حوزه مواجه نشدیم.

معاون فنی مرکز بهداشت قزوین با تاکید بر اصلاح فرم‌های سنجش برای جلوگیری از دوباره کاری در بررسی وضعیت نوآموزان دارای اختلال افزود: گزارش ارائه شده در این جلسه نشان از کیفیت بالای سنجش و ارزیابی سلامت دانش‌آموزان دارد.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 346 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 14 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها