ایونز در شرایط کرونایی؛ هیچ دانش‌آموزی در آذربایجان‌غربی از تحصیل بازنخواهدماند - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ابراهیم محمدی در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق ۲۴ گانه استان گفت:

تصمیم‌گیری در خصوص نحوه آموزش و بازگشایی مدارس، بستگی به تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی یا ستاد کرونا خواهدداشت و برای آغاز سال تحصیلی که روز شنبه ۱۵ شهریور خواهد بود سه سناریو تعریف شده‌است که شامل وضعیت سفید، زرد و قرمز  است.
وی ادامه داد: در حالت سفید همه چیز عادیست و آموزش هم به صورت عادی اتفاق خواهد افتاد اما در شرایط زرد دانش‌آموزان در کلاس‌هایی با  تراکم کمتر و با تمهیداتی که مدرسه انجام می‌دهد و بسته به فضای مدرسه و فضای کلاس به مدت ۲ روز  در هفته در مدارس حضور خواهندیافت و در حالت قرمز تمامی آموزش ها به شکل مجازی خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی موارد بهداشتی در فضای فیزیکی مدارس پیش بینی شده ، گفت: معلمان و کادر اجرایی موظف هستند همه  پروتکل های بهداشتی را رعایت و از  ماسک استفاده کنند و آنچه که در دستورالعمل آمده باید رعایت کنند ضمن اینکه دانش‌آموزان نیز اگر قرار باشد در مدرسه حضور یابند باید مسائل بهداشتی اعم از ماسک و دستکش را رعایت کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بیان اینکه  همانطور که آموزش دانش آموزان مهم است، سلامت آنها نیز مهم است؛ ادامه داد: کاری نخواهیم کرد بخاطر آموزش سلامت آنها دچار مخاطره شود یا بخاطر سلامت آموزش دانش اموزان دچار کم کاری شود.

وی با اشاره به اینترنت مصرفی دانش آموزان برای استفاده از برنامه شاد گفت: برای اینکار از طریق وزارت برنامه ریزی‌هایی شده است ولی تا کنون دستورالعمل آن  دریافت نشده است؛ ولی برنامه ریزی شده که دانش آموزان بتوانند از طریق اینترنت رایگان یا کم هزینه بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: پیش بینی شده است برای دانش آموزانی که اینترنت یا ابزار لازم برای دسترسی به اینترنت را ندارند از طریق درس نامه یا جزوات یا به شکل حضوری یا از طریق سی دی یا فلش مواردی تهیه و ارائه شود تا  مشکل آموزش را نداشته باشند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 8 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها