ایونز دپارتمان ملی مهارت زنان در ارومیه تاسیس می‌شود - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی اوسط هاشمی روز شنبه در جلسه شورای مهارت استان آذربایجان‌غربی گفت: گسترش بی رویه دانشگاه ها در کشور که منجر به ترویج فرهنگ غلط مدرک گرایی شده نه تنها بیانگر توسعه نیست بلکه باعث شده تا قداست فرهنگ کار از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه برای برون رفت از وضعیت فعلی توجهات خاصی به ترویج فرهنگ مهارتی شده است افزود: آموزشهای دانشگاهی و کاربردی باید همزمان با سرعت تحولات جهانی تغییر یابد تا بتوان نیروهائی کاردان و مفید برای جامعه تربیت کرد.

هاشمی تغییر را یک الزام دانست و گفت: علاوه بر ساختارهای نظام آموزشی، از نظر فرهنگی نیز به تغییر هستیم تا بتوان وزن نظام مهارتی را که تضعیف شده ارتقا داد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارتقای سهم روستائیان و عشایر از آموزش های مهارتی، راه اندازی دپارتمان نرم افزاری و اطلاعات، تدوین سند راهبردی مهارت استانها، توجه به نقش زنان و بخش خصوصی را از جمله اهداف و فعالیتهای این سازمان برشمرد و گفت: ایجاد مهارت باید بر اساس نیاز و خواست بخش خصوصی باشد و این حوزه باید در ترویج و توسعه فرهنگ مهارتی نقش اصلی را ایفا کند.

هاشمی با اشاره به سهم اندک زنان از آموزش های مهارتی تصریح کرد: مهارت اساس تربیت و مادر محور تربیت است و بر این اساس به جهت توانمندیهای استان دپارتمان ملی مهارت بانوان را در ارومیه راه اندازی می کنیم تا این استان پایلوت طرح توسعه نقش زنان در توسعه اجتماعی و اقتصادی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 381 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها