ایونز دیواری به نام تیبو کورتوا/عکس - آی ونز

به گزارش خبرگزاری آی ونز؛ تیبو کورتوا را بسیاری بهترین دروازه بان حال حاضر دنیا می دانند. گُلر بلژیکی تابستان ۲۰۱۸ از چلسی به رئال پیوست و تاکنون در پنج فینال درون دروازه رئال قرار گرفته و تنها یک گل دریافت کرده است. به خصوص نمی توان نقش کورتوا در قهرمانی اخیر رئال در لیگ قهرمانان را انکار کرد و او بدون شک همراه با کریم بنزما، بهترین بازیکن رئال در طول رقابت ها بود.

دیواری به نام تیبو کورتوا/عکس

نکته قابل توجه، درخشش کورتوا در بازی های فینال است. او از زمانی که به رئال پیوسته، ابتدا در فینال جام جهانی باشگاه های سال ۲۰۱۸ برابر العین درون دروازه قرار گرفت و با وجود برتری رئال، یک گل دریافت کرد. شیوتانی، بازیکن ژاپنی العین، تنها بازیکنی بوده که در ۴ ساله گذشته و در یک بازی فینال توانسته دروازه کورتوا را باز کند.

دیواری به نام تیبو کورتوا/عکس

در دو سوپرجام سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ اسپانیا برابر اتلتیکو مادرید و بیلبائو نیز کورتوا گلی دریافت نکرد. او در بازی برابر بیلبائو حتی پنالتی رائول گارسیا را نیز مهار کرد. در هر دو فینال نیز رئال برنده شد.

دیواری به نام تیبو کورتوا/عکس

دروازه بان بلژیکی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ برابر لیورپول، بارها برابر محمد صلاح، سادیو مانه و دیوگو ژوتا خوش درخشید و همه توپ های مهاجمان لیورپول را مهار کرد. رئال در نهایت با گل وینیسیوس، لیورپول را شکست داد و قهرمان شد. در سوپرجام ۲۰۲۲ اروپا برابر آینتراخت فرانکفورت که دو روز پیش برگزار شد نیز تیبو کورتوا دروازه اش را بسته نگاه داشت تا رئال به لطف دو گل داوید آلابا و کریم بنزما قهرمان شود. در ۴ فینال اخیر رئال، کورتوا با ۱۹ مهار موفق، مثل دیواری نفوذناپذیر بوده و نقشی انکارناپذیر در قهرمانی های تیمش داشته است.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : اخبار ورزشی ایران و جهان تاريخ : 12 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها