ایونز رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تامین امنیت محدوده باغ شاهزاده ماهان تاکید کرد - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : یدالله موحد در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در سال جاری که با حضور آیت‌اللهی موسوی معاون امورعمرانی استانداری کرمان و دیگر اعضا برگزار شد با بیان اینکه زمین‌های بالادست باغ شاهزاده زیرمجموعه منابع طبیعی است اظهار داشت: این زمین‌ها طی مراحل قانونی باید به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برای فراهم کردن بستر واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی نسبت به دریافت این زمین‌ها طی مراحل قانونی اقدام کند افزود: وقوع جرایمی در اراضی حدود دو هکتاری بالادست باغ شاهزاده ماهان اخیرا افزایش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: از استانداری کرمان درخواست داریم در این زمینه ورود کرده و با هماهنگی بین دستگاهی نسبت به پایش تصویری اطراف باغ شاهزاده اقدام عاجل انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه روشنایی اطراف باغ شاهزاده به‌ویژه در اراضی بالادست این باغ ضرورت دارد گفت: این مسئله به ارتقای امنیت و کاهش و پیشگیری از جرایم کمک بزرگی می‌کند.

موحد با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند در جهت تامین امنیت این منطقه اقدام کنند و هیچ بهانه‌ای از نبود بودجه و عدم تامین اعتبار قابل قبول نیست افزود: هرگونه جرمی در این منطقه اتفاق بیافتد دستگاه‌ها از منظر ترک فعل تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

در این جلسه حمیدرضا ایزدی بخشدار ماهان با اشاره به اینکه حدود دو هکتار بالادست باغ شاهزاده ماهان به طول ۳۵۰ متر در عرض ۷۰ متر در مسیر آب است اظهار داشت: این مسیر مسدود می‌شود اما مردم مجدداً آن را باز می‌کنند و محلی برای حضور اراذل و اوباش شده است.

بخشدار ماهان با بیان اینکه درخواست داریم تامین روشنایی این محل پیگیری شود که به ارتقای امنیت در این منطقه کمک کند افزود: اکثر جرایم اتفاق افتاده در این منطقه از ساعت هفت شب به بعد است.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان یک باغ تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی است و گردشگران خارجی زیادی دارد گفت: جرایم اتفاق افتاده در اطراف این باغ در کاهش گردشگران از این باغ اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه سرمایه‌گذاری در اطراف این باغ باید مطابق نظر میراث فرهنگی انجام شود چرا که این باغ جزو آثار میراثی جهانی است افزود: از هیچ سازه سنگینی در اطراف باغ شاهزاده نمی‌توان استفاده کرد و سرمایه‌گذار در این قالب نمی‌تواند ورود کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: در قسمت پایین باغ طرح توسعه باغ شاهزاده در حال اجرا است و آمادگی داریم همین طرح را در بالادست باغ با وجود سرمایه‌گذار اجرایی کنیم.

۴۸ 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها