ایونز سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید - آی ونز

اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط ۵۰۰ ساله دو کشور گفت: مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین  پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی سازی روابط امارات ‌و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و تحقیر آمیز  آمریکا در این موضوع دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت. 

وی افزود: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران نیز با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در ثبات بخشی و امنیت در معادلات منطقه‌ای عنوان کرد: اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش می داند. 

وی همچنین با اشاره به این که ایران کشوری بزرگ و تاریخی و تمدنی است و نقش ایران در منطقه مهم است بیان داشت: اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش مراودات و همکاری دو کشور را موجب خواهد شد و وین نسبت به تقویت تعاملات دو کشور از مسیر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد.
۲۱۶۲۱۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 344 views بار دسته بندی : اخبار سیاسی ایران تاريخ : 22 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها