ایونز میانگین درصد شفافیت کالاهای صنعتی و غیرصنعتی در سامانه جامع تجارت ۸۳ درصد است - آی ونز

به گزارش خبرگزاری آی ونز از سنندج، بختیار خلیقی در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی تاثیر گذار در اقتصاد کردستان، اظهار کرد: این سامانه بر شفاف سازی و بازرسی های نوین و هدفمند در سطح بازار تاکید دارد و از بستر این سامانه می توان در بحث شفاف سازی کالاهای موجود در سطح بازار بهره لازم را ببریم.

وی افزود: انتظار می رود با تعامل و همکاری مجموعه های اداره کل صمت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، بازاری پر از آرامش و رونق اقتصادی برای مردم استان را رقم بزنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید مزین شده و هر یک از دستگاه های مربوطه در این جلسه جزو دستگاه هایی هستند که می توانند نقش موثری را در تحقق شعار سال داشته باشند.

خلیقی ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای سال تفاهم نامه ۳ جانبه همکاری بین اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در خصوص بعد نظارتی بر سطح بازار بسته شد، خوشبختانه در اجرای این موضوع اقدامات خوبی در سطح بازار شکل گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم های ظالمانه، اقتصاد ما بسته است و بعد نظارتی در سطح بازار شرط لازم و کافی است تا رفاه و آرامش در سطح بازار فراهم شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه استان از لحاظ بعد مسافت نسبت به استان های مرکزی کشور هزینه حمل و نقل بیشتری را به کالاها متحمل می کند، نیاز است بر کاهش آثار تورمی این موضوع اقدامات جدی انجام گیرد.

خلیقی گفت: در حال حاضر ۵ طرح اساسی در خصوص ذخیره سازی کالاهای اساسی، میوه و مرکبات، طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال، طرح برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم، طرح فروش فوق العاده در سطح فروشگاه های زنجیره ای و طرح فروش در سطح واحدهای صنفی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح ها آرامش بخشی بر بازار، تنظیم بازار، کاهش قیمت ها در سطح بازار و رفاه شهروندان در ایام پایان سال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بعد قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان، نظارت کامل را بر کلیه قیمت ها چه صنعتی و چه غیرصنعتی بر عهده داشته و در سطح بازار نیز دستگاه های متولی باید به بهترین شکل ممکن کار خود را پیش ببرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : اخبار فرهنگی و هنری تاريخ : 6 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.