ایونز نشست جمع بندی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد برگزار شد - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ نشست بررسی مشکلات طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرمانده سپاه الغدیر، فرماندار شهرستان یزد، رئیس پارک علم و فناوری یزد، مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، مدیرعامل شرکت گاز استان و در دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر عملیاتی شدن طرح جامع پارک علم و فناوری یزد تاکید کرد و اجرای آن را زمینه ساز توسعه و پیشرفت چشم گیر این فعالیت های دانش بنیان در استان و کشور دانست.
محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در این نشست به بیان مطالب و توضیحاتی در ارتباط با این طرح و ضرورت توجه به صنایع دانش بنیان و افزایش حمایت ها از شرکت های دانش بنیان پرداخت.
محمدمهدی لطفی رئیس پارک علم و فناوری اسستان یزد هم در این نشست گزارشی از طرح های توسعه ای پارک و لزوم توجه ویژه به شرکت های فناور و دانش بنیان استان ارائه و نکاتی در ارتباط با مشکلات حقوقی و اجرایی  پردیس جامع پارک مطرح کرد.
با توجه به مباحث مطرح شده از سوی رئیس پارک و توضیحات مدیران دستگاه های مرتبط، مصوب شد در خصوص اختلاف حدود زمین واگذار شده و تمدید بلند مدت قرارداد واگذاری اراضی پردیس جامع، جلسه ای تخصصی با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان پارک علم و فناوری یزد، سپاه الغدیر،  ورزشگاه بزرگ یزد تشکیل و تا دو هفته آینده اختلافات در زمینه دسترسی ها و حدود اراضی نهایی و همزمان بحث سیل نیز حل و فصل و قرارداد واگذاری اراضی پارک بر اساس نتیجه جلسه کمیسیون حل اختلاف استانی و حدود اربعه اصلاحی، بلند مدت تمدید شود.
همچنین با توجه به تفاهم صورت گرفته بین پارک علم و فناوری یزد و شرکت گاز استان در خصوص تامین زمین جهت احداث ایستگاه تقلیل فشار به مساحت ۱۷۵ متر مربمع، مقرر شد در هنگام اصلاح حدود زمین و تمدید قرارداد واگذاری اراضی پارک، موضوع تفکیک قطعه زمین درخواستی از اراضی پارک انجام و سند زمین مذکور از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به نام شرکت گاز صادر شود.
ضمناً در ارتباط با هزینه درخواستی شهرداری بابت مرمت حفاری مسیر عبور لوله گاز  مقرر شد که شهرداری یزد هزینه درخواستی را با اعمال ۴۰ درصد تخفیف اخذ کند.
در ارتباط با تامین سهمیه آب اراضی پردیس جامع پارک و تهیه طرح آبرسانی هم تصویب شد که پارک درخواست میزان آب مصرفی مورد نیاز خود را مکتوب به شرکت آبفا اعلام و شرکت آبفا نیز ظرف ۲ هفته آینده نسبت به تهیه طرح آبرسانی به اراضی پردیس جامع پارک و نحوه تخصیص سهیه درخواستی اقدام کند.
علاوه بر این مقرر شد سهیمه آب مورد نیاز به گونه ای تخصیص یابد تا با توجه به فازهای توسعه ای پارک و تدریجاً و همزمان با استقرار شرکت های فناور و سایر کاربری های پیش بینی شده در افق طرح، میزان تخصیص آب از ۲۵ متر مکعب در شبانه روز به ۶۱۵ متر مکعب افزایش یابد.
برای تامین برق مورد نیاز اراضی پردیس جامع هم مقرر شد پارک درخواست میزان برق مصرفی مورد نیاز خود را مکتوب به شرکت توزیع برق استان ارسال و شرکت برق هم در ارتباط با احداث خط انتقال برق و واگذاری انشعاب به شرکت های فناور با حداقل هزینه انتقال مساعدت لازم را بعمل آورد.
همچنین مقرر شد درخواست نصب ترانس خط ۲۰ کیلو ولت موجود از طرف پارک به شرکت توزیع ارسال و شرکت توزیع نیز نسبت به نصب ترانس با هزینه شرکت توزیع اقدام کند.
در خصوص احداث جاده دسترسی به اراضی پردیس جامع پارک و ورزشگاه بزرگ یزد مقرر شد موضوع تهیه طرح و احداث تقاطع غیر همسطح در جلسه ای با محوریت معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری و همراهی اداره کل راهداری و حمل  و نقل جاده ای استان یزد، شهرداری یزد، اداره کل راه و شهرسازی، پارک علم و فناوری یزد و ورزشگاه بزرگ یزد تشکیل و طرح مورد نیاز تهیه و با هماهنگی ذی نفعان تقاطع غیر هم سطح و دسترسی لازم احداث شود.
در این زمینه مصوب شد اداره کل راهداری و حمل  و نقل جاده ای استان یزد تا زمان تهیه طرح مذکور و احداث تقاطع غیر همسطح، به صورت موقت دسترسی ایمن و مناسبی جهت تردد و پیگیری فعالیت های عمرانی سایت در اختیار پارک علم و فناوری یزد و ورزشگاه بزرگ یزد قرار دهند.
با توجه به خاتمه ردیف اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای پارک در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و نیاز به اختصاص ردیف بودجه مستقل جهت توسعه اراضی پردیس جامع پارک مقرر شد رایزنی لازم توسط نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و استاندار انجام و با همکاری و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، پروژه در قالب اخذ مجوز کمیسیون ماده۲۳ ملی ردیف دار شود.
در ارتباط با انتقال سند مجموعه مرکز فناوری اقبال مقرر شد تمام مکاتبات و اسناد و گردش کار موجود توسط پارک در اختیار دکتر جوکار قرار گرفته تاایشان نسبت به پیگیری موضوع از طریق وزیر محترم راه و شهرسازی اقدام نمایند.
علاوه بر این مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی حداکثر همکاری را در تهیه گزارش مذکور بعمل آورند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 19 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها