ایونز هیچ یک از کشورها در برابر کرونا نمره قابل قبولی نگرفتند و از آن غافلگیر شدند - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛ دکتر فرازمند ضمن بیان این مطلب افزود :  دولت ها ، جوامع و دانشمندان با پیدایش این ویروس به امتحان کشیده شدند و تا امروز هیچ کدام از این اینها نمره قابل قبولی نگرفتند چرا که پس از گذشت هشت ماه   از این بیماری ، کرونا همچنان یکه تاز صحنه است و کشورهای مختلف اعم از فقیر و غنی درگیر این ویروس هستند .
عضو هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران با بیان اینکه در این مواجهه چهره واقعی ددنیا در برابر ماست و حتی کشورهای مدعی شامل اروپا و آمریکا اغلب غافلگیرانه عمل کردند افزود :  تنها کشورهای  تایوان ، ژاپن و کره جنوبی موفق ترین کارنامه را در برابر این همه گیری داشتند و جا دارد جوامع در این مورد خاص و موارد دیگری که زیر ساختها را از پیش داشتند به  به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرند .
وی گفت : کانون شکست جوامع کل دنیا در رویارویی با این ویروس شکاف های اجتماعی ، فرهنگی و علمی در همه سطوح ملی و بین المللی و فقدان ارتباط ریشه دار بین دولتها ،  دولتها و جوامع تحت حاکمیت و نیز مابین دانشمندان و مردم است .
دکتر فرازمند با بیان اینکه شکاف بین دانشمندان قلمروهای گوناگون نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار امیدواری کرد : کرونا سرمشقی باشد تا متولیان در سطح جهان به فکر ترمیم این شکافها باشند .
عضو هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران ادامه داد : ما برای توسعه و پیشرفت،  بیشتر از زیست شناسی یکپارچه ، نیازمند هم گرایی همه علوم برای  توسعه پایدار هستیم که دانشمندان باید این شعار توسعه پایدار را سرلوحه کار خود قرار دهند .
دکتر فرازمند افزود : در این سمپوزیوم درباره ، نگاه زیست شناسی و پزشکی به ویروس ، پیشرفتها در خصوص واکسن  کرونا در دنیا و ایران ، ساختار و ژنتیک ویروس و مسائل پزشکی مرتبط با این بیماری بحث خواهد شد .
وی با بیان اینکه  در دو شماره مجله ترویجی زیست شناسی ایران تمام جنبه های این بیماری و ویروس در قالب ۵۲ مقاله گردآوری شده خاطر نشان کرد : برخی از مطالب این کنفرانس هم احتمالا در این مجله به چاپ خواهد رسید.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها