ایونز واکنش رئیس فدراسیون ناشنوایان به دستفروشی قهرمان جهانش - آی ونز

مهری رنجبر؛ گزارش تصویری مسعود رستگار جودوکار ملی‌پوش ناشنوایان، در حال فروش میوه این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود. دستفروشی جودوکار ناشنوا سر و صدای زیادی به پا کرد. اتفاقی که برای اولین بار نیست و قبل از جودوکار کرمانشاهی هم سجاد پیرآیقرچمن در مصاحبه‌ای درباره سیگارفروشی گفته بود. مسعود رستگار که سابقه ۷ ساله در تیم ملی جودو ناشنوایان دارد و ۸ آبان ماه هم در مسابقات جهانی مدال برنز تیمی گرفته برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش دستفروشی می‌کند، کاری که باعث شده از ورزش حرفه‌ای دور شود. او می‌گوید: «من تشکر می‌کنم، ما هم ورزش می‌کنیم و هم کار اما اگر مسئولان بتوانند شغلی برای ما فراهم کنند، خوشحال می‌شویم، وگرنه همین کار را انجام می‌دهیم. البته من از خدا و زمین تا آسمان راضی هستم. من صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ و بعد از ظهر از ساعت ۱۸ تا ۲۱ تمرین می‌کنم. وقتی تمرین هستم برادرانم جای من اینجا می‌ایستند تا برگردم. من می‌خواهم ۵ ماه دیگر در المپیک ناشنوایان با مدال طلا دل مردم را شاد کنم.»
مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ناشنوایان اما دستفروشی رستگار را رد می‌کند: «رستگار دستفروشی نمی‌کند. این فیلم بود و از قبل با او هماهنگ کرده بودند برای این فیلم. مثل سجاد پیرآیقرچمن که گفت سیگارفروشی می‌کند. البته سجاد خودش نه اما پدرش سیگارفروش است. پرتقال‌فروشی رستگار ساختگی است.»
رئیس فدراسیون ناشنوایان با این حال معتقد است این کار باعث توجه بیشتر مسئولان به ورزشکاران ناشنوا می‌شود: «با اینکه فیلم فرمالیته است اما شاید با این کار مسئولان بیشتر به قهرمانان ناشنوا توجه کنند. چرا بچه‌های ما زیر نظر IOC و IPC نیستند و به همین دلیل مصوبه هیئت دولت برای استخدام قهرمانان المپیک و پارالمپیک شامل حال آنها نمی‌شود. با اینکه من در دولت قبلی برای استخدام ۱۰ قهرمان المپیک ناشنوایان با وزیر کار و تعاون و رئیس سازمان بهزیستی رایزنی کردم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. شرایط نابینایان بهتر از بچه‌های ماست، چرا که مصوبه دولت شامل حال آنها می‌شود اما برای بچه‌های ما نه.»
استخدام، این چند سال دغدغه همیشگی مهران تیشه‌گران برای قهرمانان ناشنوا بوده: «این قضیه دغدغه همیشگی من بوده است. بچه‌های ما به خاطر ناشنوایی در گویش هم مشکل دارند و به همین دلیل معمولاً استخدام آنها به مشکل می‌خورد. آنها به دلیل اینکه کارگر نجاری، کفاشی و… هستند خیلی از اوقات نمی‌توانند برای حضور در اردو مرخصی بگیرند و وقتی به اردو می‌آیند کارشان را از دست می‌دهند. به همین دلیل ماندن آنها در ورزش حرفه‌ای کمی سخت است. از طرفی زندگی هم هزینه دارد و به درآمد نیاز دارند. حل این مشکل عزم ملی می‌خواهد.»
رئیس فدراسیون ناشنوایان امیدوار است این بار مشکل قهرمانانش حل شود: «البته این بار با فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک، وزیر ورزش می‌خواهد قهرمانان ناشنوا هم کنار پارالمپیکی‌ها قرار بگیرند تا مشکل استخدامشان حل شود. امیدوارم این بار نتیجه بدهد.»
به گفته او فعلاً مشکل آیقرچمن حل شده: «فعلاً مشکل سجاد را مجموعه اوپال حل کرده و قرار است تا خرداد سال آینده به او ماهانه ۱۰ میلیون حقوق بدهد.»

۲۵۷ ۲۵۱
 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : اخبار ورزشی ایران و جهان تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها