ایونز چرا سلاح‌های حماس برای صهیونیست‌ها ترسناک است؟ - آی ونز

این حمله‌ که ۳۱ اکتبر در شمال غزه رخ داد، ضربه هولناکی به ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی زد و همچنین سطح پیشرفت حماس را نشان داد که می‌تواند ده‌ها تانک پیشرفته را در هم بکوبد که هزینه هر کدام از آنها حدود چهار میلیون دلار آمریکاست. قبلا نیروهای رژیم صهیونیستی با سنگ و کوکتل مولوتف مواجه می‌شدند و اکنون با سلاحی مثل موشک‌های هدایت‌شونده با لیزر و راکت‌های ضد تانک.

یکی از تحلیلگران نظامی به روزنامه واشنگتن پست آمریکا اعلام کرد که حماس خود را به طور کامل مسلح می‌کند.

کارشناسان نظامی می‌گویند، نیروهای حماس طی درگیری‌های زمینی با تانک‌های رژیم صهیونیستی از برخی از سلاح‌های پیشرفته خود پرده‌برداری کردند: تعداد زیادی از راکت‌های دوش‌پرتاب و موشک‌های ضد تانک که بیشتر آنها ساخت داخلی هستند. موشک‌های دیگری نیز از طریق تونل‌ها طی دهه گذشته به خاطر جنگ‌های عراق، لیبی، سوریه و سودان به نوار غزه برده شده‌اند. انواع مختلف این سلاح در داخل غزه در کارخانه‌هایی در زیر زمین جمع‌آوری شده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند، رژیم صهیونیستی از نزدیک مراقب سلاح‌های حماس است. تفنگ‌های مدرن، پهپادهای هجومی، زیردریایی‌های کوچک، مین‌های زمینی، موشک‌های ضد تانک، موشک‌های دوربرد، پاراگلایدر، آر پی جی و بمب‌های مغناطیسی. حماس در حال حاضر می‌تواند شمال را تا حیفا در نزدیکی مرزهای لبنان و جنوب تا ایلات در دریای سرخ را هدف قرار دهد.

مایکل ملشتاین، رئیس سابق اداره فلسطین در ارتش رژیم صهیونیستی و تحلیلگر برجسته مرکز دایان در تل‌آویو گفت: گردان‌های القسام که تعدادشان حدود ۳۰ هزار نیرو یا بیشتر است به طور کامل مسلح شده و به خوبی آموزش دیده‌اند تا حدی که در سطح ارتش‌های کشورها هستند.

وی گفت، مسئله جالبی درباره خود این سلاح‌ها وجود ندارد بلکه درباره تعداد آن است. رژیم صهیونیستی با حماسی مواجه است که بسیار قوی‌تر از قبل است.

به‌رغم افزایش درخواست‌ها برای وقفه‌های انسانی از سوی آمریکا و درخواست‌ها برای توقف فراگیر خشونت از سوی گروه‌های منطقه‌ای به نظر نمی‌رسد که رژیم صهیونیستی بخواهد حمله خود را متوقف کند. تانک‌های این رژیم چندین بیمارستان را در شمال غزه محاصره کرده و مراکز پزشکی را مورد هدف قرار داده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تانک‌های این رژیم چندین بیمارستان را محاصره کرده و خواهان تخلیه آن هستند. پزشکان می‌گویند به دلیل وجود صدها مریض در این بیمارستان‌ها تخلیه آنها محال است.

آوی میلامید، مسئول سابق در سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: شرایط بسیار دشواری در غزه داریم و با دشمنی کاملا مسلح مواجه هستیم.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که استقرار تعداد زیادی از واحدهای ضد تانک از سوی حماس برای نیروهای رژیم صهیونیستی یک مسئله نگران‌کننده است تا حدی که ارتش رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد که اطلاعات خود را بر دستیابی به اهداف نیروی هوایی و زمینی برای از بین بردن آن متمرکز کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی ارتش رژیم صهیونیستی هر چند روز یک بار ادعا می‌کند که رهبران حماس را به شهادت رسانده است اما حماس این موضوع را تأیید نمی‌کند. مقاومت و شلیک موشک‌ها از غزه به شهرهای اراضی اشغالی متوقف نشده است. با این حال کاملا واضح است که این جنگ در غزه در مقایسه با جنگ‌های سال ۲۰۰۹ ،۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ شدیدتر است.

حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۲ هزار فلسطینی منجر شده است که بیشتر آنها از زنان و کودکان هستند. در عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی نیز ۱۴۰۰ صهیونیست کشته شده‌اند.

بهنام بن تالیبلو، پژوهشگر موسسه دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن گفت، در جنگ مه ۲۰۲۱ بین حماس و رژیم صهیونیستی تیم موشکی ضد تانک حماس توانست حملاتی را انجام دهد که منجر به کشته شدن ده‌ها سرباز از جمله افسران ارتش شد. این نشان داد که این موشک‌ها کاربردی‌تر از پهپادها هستند. پهپادها و موشک‌های حماس رهگیری شده‌اند اما قدرت ضد تانک آنها توانسته به منطقه نفوذ کرده و حملاتی را انجام دهد.

تحلیلگران نظامی می‌گویند، سامانه‌های ضد تانک حماس شامل راکت‌های الیاسین ۱۰۵ و آر پی جی ۷ و نسخه کره شمالی آن است که اف ۷ نام دارد. سامانه‌های دیگری نیز مثل سامانه کورنت و کنکورس روسیه و رعد در ویدیوهای حماس دیده شده است.

تالیبلو گفت، این سلاح‌ها می‌تواند تحرک حتی پیشرفته‌ترین ارتش را در سناریوی جنگ پیچیده کند. همزمان با پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی به داخل غزه شاهد تمرکز بیشتری بر سلاح‌های ضد تانک از سوی حماس خواهند بود.

تحلیلگران صهیونیست می‌گویند، طی دهه گذشته بسیاری از سلاح‌های ضد تانک از طریق تونل‌ها از صحرای سینای مصر و از طریق کامیون‌هایی که از طریق گذرگاه رفح عبور می‌کنند، به نوار غزه منتقل شدند. از بین سلاح‌های ضد تانک حماس برخی از آنها در داخل نوار غزه تولید می‌شوند. مثل کلاهک جنگی تاندم ۸۵.

گردان‌های القسام تصاویری از افراد مسلح را منتشر کرده‌اند که موشک‌ها و خمپاره‌هایی را به خودروهای رژیم صهیونیستی شلیک می‌کنند و در حالی که ویدیوها انفجارهایی را نشان می‌دهند در برخی موارد مشخص نیست که این حملات خودروها را منهدم کرده‌اند یا آسیب‌هایی به آن رسانده‌اند.

رایان بروبست از موسسه دفاع از دموکراسی‌ها گفت، رژیم صهیونیستی سامانه دفاعی را علیه این سلاح ارتقا داده که سامانه حمایت فعال تروفی نام دارد. این سامانه با استفاده از رادار عمل می‌کند اما همانطور که سامانه گنبد آهنین نمی‌تواند با موشک‌های زیادی که به اراضی اشغالی شلیک می‌شوند، مقابله کند، این سامانه را نیز می‌توان با شلیک تعداد زیادی از راکت‌ها از مسافت نزدیک شکست داد.

وی گفت، ارتش آمریکا این سامانه را برای تانک‌های آبرامز در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد و آن را در اروپا مستقر کرد.

یوشع کالیسکی، تحلیلگر رژیم صهیونیستی گفت، در جنگ رژیم صهیونیستی و اعراب در سال ۱۹۶۷ این رژیم در سینا به سه لشگر برای شکست ارتش مصر در شش روز نیاز داشت و اکنون ارتش این رژیم از همین مقدار برای مدت تقریبا یک ماه با نتایج کاملا متفاوت استفاده می‌کند.

۳۱۱۳۱۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها