ایونز گلایه رئیس دیوان عالی کشور از بی‌توجهی برخی ادارات به مردم - آی ونز

حجت‌الاسلام احمد مرتضوی مقدم صبح امروز در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور، اظهار کرد: کار پزشکی قانونی با روح و روان افراد سر وکار دارد و از مشاغل سختی است که موجب فرسایش می‌شود بنابراین خدمت در این عرصه نیاز به توفیق و اخلاص دارد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: نظر پزشکی قانونی به عنوان یک کارشناس خبره مورد توجه قضات است و اگر در این مرحله دقت نظر کافی برای اعلام نظر وجود نداشته باشد رأی نهایی نیز درست نخواهد بود.

مرتضوی مقدم به ویژگی‌های مدیران مسئولیت‌پذیر اشاره و خاطرنشان کرد: تکریم مردم و ارباب‌رجوع، پاسخگویی صحیح و راهنمایی درست مردم و تسریع در ا نجام امور مردم از جمله ویژگی‌های مدیران و مسئولان مسئولیت‌پذیر در نظام اسلامی است.

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر جلوگیری از خرج تراشی برای مردم، ‌آن را از دیگر ویژگی‌های مدیران مسئولیت‌پذیر برشمرد و افزود: ارائه خدمات به مردم و پاسخگویی به درخواستهای آنها باید به نحوی باشد که مانع خرج‌تراشی برای آنها شود چرا که طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در مواردی برای مردم هزینه‌های گزافی به همراه دارد پس با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل نکنید.

وی، تسهیل کار مردم و سخت نگرفتن بر آنها تا آنجا که مقررات اجازه می‌دهد و نیز توجه و ارزش قائل شدن برای وقت مردم را از دیگر ویژگی‌های مدیران مسئولیت‌پذیر دانست و تصریح کرد: متأسفانه در برخی ادارات برای وقت مردم ارزش قائل نمی‌شوند و ساعتها مردم در راهروها معطل می‌مانند در حالیکه در نظام اسلامی باید به وقت مردم اهمیت داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت پاسخ ارباب رجوع را بدهیم.

۴۷۲۳۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 373 views بار دسته بندی : اخبار اجتماعی تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها