ایونز گل «سون» به ایران، گل سال تیم ملی کره شد! - آی ونز

به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره‌ جنوبی، گل هیونگ‌مین سون کاپیتان و مهاجم تیم ملی فوتبال کره جنوبی به ایران در دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی، از سوی هواداران کره‌ای به عنوان بهترین گل سال جنگجویان تائگوک (لقب تیم ملی کره جنوبی) انتخاب و معرفی شد.

از ۳۵۴۷ آرای به ثبت رسیده در نظرسنجی فدراسیون فوتبال کره جنوبی که از تاریخ اول تا هشتم دسامبر صورت گرفت، ۱۰۲۶ رأی به گل «سون» اختصاص یافت و همین کافی بود تا گل او به ایران به عنوان بهترین گل سال تیم ملی کره لقب بگیرد. سون پیش از این در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ برنده عنوان بهترین گل سال تیم ملی کره جنوبی شده بود.

ایران و کره جنوبی در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) و در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا به مصاف هم رفتند. این شاگردان پائولو بنتو بودند که ابتدا با گل دقیقه ۴۸ هیونگ‌مین سون از میزبان خود پیش افتادند، اما علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۶ گل تساوی تیم ملی را به ثمر رساند و مانع شکست شاگردان دراگان اسکوچیچ در ورزشگاه آزادی شد. این بازی با تساوی یک – یک پایان یافت.

همچنین از دید هواداران کره‌ای؛ بازی کره جنوبی با امارات در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که به برتری یک بر صفر شاگردان پائولو بنتو انجامید، به عنوان بازی سال جنگجویان تائگوک انتخاب شد. در آن بازی ۳۰ هزار و ۱۵۲ هوادار در ورزشگاه برای حمایت از تیم ملی کره حضور پیدا کردند که بیشترین جمعیت حاضر در یک رویداد ورزشی در کره در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : اخبار ورزشی ایران و جهان تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها