ایونز ۱۰۵ رقبه وقفی در سطح استان اردبیل دارای سند شد - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جلسه بررسی صدور اسناد مالکیت موقفات استان اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش بینی می شود طبق پیگیری و تعامل مناسب با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تعداد ۴۰۰ فقره سند دفترچه ای در این مدت به تک برگ تبدیل و یا اسناد تک برگی موقوفات فاقد سند اخذ شود.

وی از اخذ ۶۰ فقره سند مالکیت از رقبات موقوفه مرحوم سیدحاتمی در اردبیل خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ رقبه وقفی در سطح استان اردبیل دارای سند شده که گام بزرگی در راستای تثبیت موقوفات می باشد.

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه وقف ماندگار است و همانند رود جاری است، خاطرنشان کرد: وقف ریشه در ایمان و باورهای دینی ما دارد و از صدر اسلام وجود داشته و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل و با اجرای قانون ابطال، شاهد ایجاد تحول و نگرش جدیدی در وقف بودیم طوری که بخش عمده ای از موقوفات بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل عدم داشتن سند مالکیت برای موقوفات را یکی از عوامل موقوفه‌خواری عنوان کرد و گفت: در استان اردبیل موقوفات فاقد سند که حد و حدود موقوفه هم مشخص نبود و مستنداتی هم به عنوان وقفیت آن در اختیار نبود وجود داشت و از این فرصت برخی از موقوفه‌خواران استفاده کرده و این وقفیات را متصرف می‌شدند.

حجت الاسلام ستوده به تعداد کل موقوفات در استان اشاره کرد و افزود: در سطح استان اردبیل نزدیک به ۶ هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۴۰۰ رقبه با کاربری کشاورزی می‌باشند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها