ایونز ​سامانه "شهروندسپاری" در شهرداری شهرکرد راه‌اندازی می‌شود - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، عباس بیگی در جلسه برنامه‌ریزی شهروندسپاری اظهارداشت: هدف از راه‌اندازی این سامانه ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین و ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی در کار و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در سیستم شهرسازی است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درخواست‌های شهرسازی متعلق به استعلامات از دفترخانه‌ها و بانک و نقل و انتقال است، افزود: با عملیاتی شدن فاز اول این سامانه بخشی از این درخواست‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه انجام می‌شود.
بیگی با بیان اینکه بخشی از سرویس‌های  سامانه شهروندسپاری خدماتی است که نیاز به احراز هویت ندارد ولی درخدماتی نظیر پاسخ استعلام و نقل و انتقال نیاز به ثبت‌نام شهروندان و احراز هویت دارد افزود: این خدمات به صورت ۷×۲۴ قابل ارائه به شهروندان محترم می‌باشد که می‌تواند در سرعت بخشیدن به کار بسیار موثر باشد.
سرپرست سازمان فاوا شهرداری شهرکرد بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری قریب به ۴۰ درصد درخواست‌های شهرسازی که مربوط به استعلام دفترخانه، بانک‌ها و ادارات می‌باشد از طریق این سامانه انجام و زمان پاسخگویی به استعلامات به ۴۸ ساعت می‌رسد.
بیگی ادامه داد: در فازهای بعدی با توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نقشه‌های موجود، صدور گواهی‌های پروانه، پایان‌کار، عدم خلاف و سایر گواهی‌ها پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت آنلاین عوارض صنفی گفت: در راستای ارائه خدمات غیرحضوری جهت پرداخت آنلاین عوارض صنفی نیز پیگیری‌های لازم انجام و این امر در دستور کار قرار دارد.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در این سامانه باید بازدید توسط کارشناس طراحی شود و در صورت نیاز به بازدید، اقدامات لازم انجام و سپس تایید نهایی صورت پذیرد.
 وی افزود: قبلاً شهروندان باید برای استعلام از بانک‌ها، دفاتر اسناد رسمی و هر ارگان دیگری با مراجعه حضوری نسبت به ثبت درخواست و ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه اقدام و پس از رفت و برگشت‌های متعدد پاسخ خود را دریافت می‌کردند اما امروز با راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری، این امکان برای ثبت درخواست، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور استعلام و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.
 شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: شهروندان باید بتوانند به‌جز آپارتمان‌های مسکونی، استعلامات زمین، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و آپارتمان‌های غیرمسکونی و صنفی را به صورت اینترنتی پیگیری و از خدمات غیرحضوری در این بخش نیز بهره‌مند شوند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 361 views بار دسته بندی : اخبار استان ها تاريخ : 17 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.