ایونز افزایش تخت‌های مراقبت ویژه در قزوین - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ درآستانه میلاد باسعادت امام حسین ، امام زین العابدین و ابوالفضل عباس(ع)، دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همراه معاونان درمان، توسعه مدیریت و منابع، بهداشت و غذا و دارو در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان قزوین قرار گرفتند و به پرسش های مختلف آنان پاسخ دادند.

مهم ترین موضوع این نشست خبری، اجرای طرح پرستاری در منزل بود که معاون درمان دانشگاه از آن خبرداد و گفت: این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۰ در استان قزوین اجرا می شود و بجای اینکه بیماران نیازمند به خدمات پرستاری به بیمارستان مراجعه کنند، پرستاران به منزل آنان می روند و خدمات لازم را ارایه می دهند. این خدمات برای بیمارانی است که به تشخیص پزشکان نیاز به حضور در بیمارستان ندارند.

در این نشست خبری که آخرین نشست خبری سال ۱۳۹۹ بود، دکتر نامدار با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین حلول سال نو از حضور در جمع خبرنگاران ابراز خرسندی کرد و خبرنگاران را بهترین یاوران سربازان حوزه سلامت دانست که در طول یکسال درگیری با بیماری منحوس کرونا در کنار کادر درمان، وظیفه حساس آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را به نحو شایسته برعهده داشتند.

رئیس دانشگاه با قدردانی از همیاری و مشارکت بین بخشی دیگر دستگاه ها و سازمان های اجرایی افزود: حوزه سلامت از طرف همه دستگاه ها حمایت شد و توانستیم بسیاری از معضلات را حل کنیم و شرایط استان را بهبود دهیم.

رئیس دانشگاه با برشمردن امکانات و تجهیزات و همچنین توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری مقابله با کرونا، از افزایش تخت های مراقبت ویژه در استان خبر داد و گفت: همه بیمارستان های استان امروز در وضعیت مطلوبی قرار دارند و علیرغم افزایش ورودی بیماران، خوشبختانه هیچ بیمار نیازمندی منتظر دریافت خدمات نماند و این مهم نیز با همیاری مردم و مسوولان صورت گرفت.

نامدار در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات دانشگاه از خبرنگاران اشاره کرد و افزود: ما همواره به کمک های شما نیازمندیم، اطلاع رسانی درست شما کار حوزه سلامت را راحت می کند. مابرای جذب کمک های خیرین که خیلی هم در حوزه درمان کمک کرده اند و می کنند، به کمک شما خبرنگاران نیازداریم و می خواهیم جذب خیرین را با نگاه رسانه داشته باشیم.

شفاف سازی و تعهد به این مهم، بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه بود که گفت: در همه وقایع دانشگاه ما شفاف عمل کردیم و هیچ چیز را از مردم و رسانه ها پنهان نکردیم. شاید همین شفافیت از خیلی حرف و حدیث ها پیشگیری کرد. ما طبق آمار هر روز همه وقایع کرونا را اطلاع رسانی کردم و در موضوع واکسن نیز برای حفظ عدالت و بدون مصوبه کمیته استانی واکسیناسیون حتی یک دوز را تزریق نکرده ایم.

توزیع و تزریق واکسن، تعداد مبتلایان کرونای جهش یافته،افزایش تخت های ویژه، روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، عدم رعایت پروتکل ها، تست های سریع کرونا و آخرین وضعیت و رنگ بندی استان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست در مورد آن توضیح داده شد.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 42 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.