ایونز اختصاص ۱۰ درصد مرغ‌ کشتارگاه‌ها به صنف مرغ‌فروشان/استاندار گلستان: مشکل را برطرف می‌کنیم - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از گلستان : چند روزی است که مردم شهرهای مختلف استان گلستان مانند بندرگز، کردکوی و حتی گرگان برای خرید مرغ با مشکل مواجه شده‌اند. کمبود مرغ در گلستان در حالی رخ داده که این استان ۱۰ درصد تولید گوشت مرغ کشور را در حدود یک‌هزار واحد پرورش دهنده در اختیار دارد.

گفته می‌شود مشکلاتی که در خصوص تأمین و توزیع خوراک و دان مرغ ایجاد شد، سبب شده تا برخی از تولیدکنندگان از  عرضه مرغ به بازار خودداری کنند. استان گلستان گزارشی درباره کمبود مرغ در استان منتشر کرد، حالا اما خبرها حاکی از برگزاری جلسات برای رفع این مشکل است.

مختار مهاجر، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در این باره اظهار داشت: با توجه به کمبود مرغ در فروشگاه‌های استان امروز در جلسه‌ای مصوب شد ۱۰درصد از مرغ‌های کشتارگاه‌ها را صنف مرغ‌فروشان تحویل بگیرد و با قیمت مصوب در بازار توزیع کند.

وی افزود : آثار کاهش جوجه‌ریزی اوایل مهرماه هم اکنون کشور را با کمبود مرغ روبه رو کرده و بیشتر تولید گلستان برای جبران کاهش به تهران ارسال می‌شد.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان امروز ۴۶ تن مرغ گرم و ۴۵ تن مرغ منجمد در بازارهای استان توزیع شده است.

در همین باره حسین طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم گفته حدود ۲۵۰ تن مرغ منجمد هم به استان اختصاص یافته است که به زودی توزیع می‌شود.

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز اظهار داشت: امروز ۱۰۰ تن مرغ در استان گلستان توزیع شد و فردا همین مقدار توزیع می‌شود تا مشکلی در بازار نداشته باشیم.

وی  افزود: گلستان صادر کننده مرغ به سایر استان‌های کشور بوده و طبیعی است که تولیدکنندگان در مواقع بحرانی باید پای قراردادشان با مشتری باشند.

استاندار گلستان ادامه داد: شب گذشته به تولیدکنندگان مرغ در استان اعلام کردم تأمین مرغ در گلستان برای ما اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه امروز این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.