ایونز امضای تفاهم‌نامه تأمین ۴۳ هزار وسیله هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان چهارمحال‌وبختیاری - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان،  معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه چهره خشن بی‌عدالتی در آموزش مجازی خود را نشان داده است، توضیح داد: در دوران کرونا شاهد بی‌عدالتی دیجیتالی هستیم، این نوع آموزش درد و رنج را برای کودکانی که به تجهیزات موردنیاز برای آموزش مجازی دسترسی ندارند رقم‌زده است.
 
جانشین وزیر در طرح هدایت افزود: حدود ۷۱ درصد دانش‌آموزان سراسر کشور در شبکه آموزشی شاد که یک نرم‌افزار انحصاری، رایگان و فراگیر است، حضور دارند و آموزش‌های موردنیاز خود را دریافت می‌کنند ولی حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور که رقمی معادل سه میلیون نفر است، به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند.
 
سیدجواد حسینی افزود: از این تعداد در چهارمحال‌وبختیاری ۴۶ هزار دانش‌آموز از فضای مجازی برای آموزش بی‌بهره بودند که حدود ۳ هزار تبلت برای این دانش‌آموزان تهیه شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت اما هنوز ۴۳ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار این استان به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی ندارند.
 
معاون وزیر با بیان اینکه طرح هدایت در وزارت آموزش‌وپرورش با هدف تأمین این تجهیزات برای دانش‌آموزان نیازمند از طریق مشارکت دستگاه‌ها و خیرین اجرایی شده است گفت: باید تلاش شود برای ۴۳ هزار دانش‌آموز باقیمانده استان چهارمحال‌وبختیاری از طریق کمک‌های خیرین، کمک‌های دستگاه‌های اجرایی زمینه آموزش مجازی فراهم شود و به هر میزانی که از منابع مختلف در استان‌ها تجهیزات برای آموزش مجازی تهیه شود از طریق وزارتخانه و از طریق طرح هدایت به همان میزان تجهیزات در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود.
 
وی افزود: این تجهیزات ارتباطی هوشمند نه‌تنها در حکم مدرسه و کلاس درس عمل می‌کنند بلکه در حکم ساخت آزمایشگاه، کتابخانه و سایر موقعیت‌های بی‌بدیل یادگیری نیز ایفای نقش می‌نمایند.
 
حسینی تصریح کرد: با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی و در قالب طرح هدایت در عرض ۲ ماه بیش از ۲۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تأمین شده است.
 
وی با بیان اینکه در این ایام باید از ۶۰۰ هزار رایانه اضافی موجود در مدارس، جهت اتصال دانش‌آموزان فاقد تبلت به شبکه شاد استفاده کرد، افزود: بسیاری از وسایل هوشمندی که در ادارات وجود دارد در انبارها بلااستفاده مانده که امیدواریم با همت مدیران و انبارگردانی تخصصی، مازاد این وسایل برای آموزش بهتر دانش‌آموزان در اختیار مدارس قرار گیرد.
 
معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه با بیان اینکه ۲۴ نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مدارس به بی‌عدالتی در آموزش دامن می‌زند اظهار کرد: آرمان آموزش‌وپرورش تحصیل همه دانش‌آموزان اعم از عادی، تیزهوش و در یک مدرسه و با روش‌های آموزش فردی شده است.
 
وی افزود: در این نوع مدرسه معلمان باید برای برخورد با همه دانش‌آموزان آموزش ببیند و همچنین آموزش باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد.
 
شایان ذکر است در قالب تفاهم‌نامه امضا شده، اعتبار نیمی از ۴۳ هزار تبلت موردنیاز دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری از طریق طرح هدایت و با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی تأمین خواهد شد و نیم دیگر اعتبار موردنیاز از طریق استانداری و منابع داخل استانی تأمین می‌شود.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.