ایونز انتخاب شعار ملی "کرونا؛ فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" برای روز جهانی سالمندان سال ۱۳۹۹ - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری :  دکتر پوران خلفیان با اعلام این خبر افزود: سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیتهای بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبتهای بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژیهای جدید در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها، اجرای موفقیت آمیز برنامه تنظیم خانواده، بهبود شرایط اقتصادی ـ اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ ومیر، زاد و ولد و افزایش امید به زندگی است.
وی تصریح کرد: این در حالی است، که این موفقیت بزرگ، بدون برنامه‌ریزی، آمادگی و سیاستگذاری صحیح می تواند به یکی از چالشهای بزرگ کشورها مبدل شود.
دکتر خلفیان، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی سالمند سال ۱۳۹۹ ( اول اکتبر؛ دهم مهرماه ) هفته سالمند (۱۳-۷ مهرماه) و همه گیری کرونا اظهار داشت: فرصت مغتنمی است تا در راستای حفظ و ارتقاء سلامت و منزلت سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای خود مراقبتی و دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایتهای لازم، ارتقاء مهارت ها و توانمندی ها، مشارکت اجتماعی و آموزش شیوه زندگی سالم برای رسیدن به سالمندی پویا در کشور عزیزمان فعالیت نمائیم.
وی در ادامه به تشریح عناوین روزهای هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان (۱۳-۷ مهرماه سال ۱۳۹۹) پرداخت و افزود: روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ ، با عنوان : “رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی” نامگذاری شده است.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: “محیط دوستدار سالمند” و “حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی” به ترتیب عناوین روزهای دوم و سوم از این هفته هستند.
دکتر خلفیان گفت: “مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی” و “سرمایه و مشارکت اجتماعی، خانواده و جامعه” از دیگر مباحث مرتبط با سالمندی است که به برای چهارمین و پنجمین روز از هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان انتخاب شده است.
دکتر خلفیان افزود: برای دوازدهم و سیزدهم مهرماه مصادف با ششمین و آخرین روز از این هفته نیز عناوین ” قانونگذاری، سیاست‌گذاری و راهبری امور سالمندان” و “آموزش و توانمندسازی” انتخاب شده است.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.