ایونز برای خرید رابیتس به چه نکاتی توجه کنیم؟ - آی ونز

یکی از این ورق های فولادی پر مصرف رابیتس است. رابیتس در واقع توری فلزی بوده که متریال اصلی آن گالوانیزه گرم است. این محصول بخش اصلی هر ساختمان را به عهده دارد. بنابراین برای آشنایی بیش‌تر با رابیتس، نکات مهم هنگام خرید و عوامل تاثیرگذار بر قیمت رابیتس ادامه مقاله را دنبال کنید.

رابیتس چیست؟

رابیتس ورق فلزی و توری شکل هستند که از جنس گالوانیزه ساخته می‌شوند به همین دلیل استحکام فوق‌العاده‌ای در برابر گرما، رطوبت و نم دارد. رابیتس به صورت برگی تولید شده و با توجه به نیاز مشتری برش داده و در اختیار قرار می‌گیرد. به کار بردن رابیتس در صنایع مختلف به شدت رواج پیدا کرده و در کشور ما ایران از این محصول پرکاربرد برای ساخت سقف کاذب، گچ بری، ترمیم دیوار خراب شده، گچ کاری، ساخت مجسمه‌ و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی افراد فکر میکنند کلمه رابیتس با راویز تفاوت دارد، اما این اصطلاح هیچ گونه مشکلی نداشته و فقط کلمه راویز در میان مردم جا افتاده است. هدف از استفاده رابیتس ایجاد یک زمینه مناسب برای کار بر روی دیوار، اجرای تجهیزات، مسطح کردن دیوار و سقف‌های سازه و پیشگیری از ترک خوردگی و شکاف است.

نکات مهم هنگام خرید رابیتس

رابیتس یا راویز یک شبکه فلزی منظم است که از لحاظ ظاهری با تمام مفتول‌های فلزی فرق دارد. رابیتس دارای چشمی و ستون‌های متفاوتی در سایزهای مختلف تولید می‌شود که این عوامل تاثیر بسیاری بر قیمت رابیتس می‌گذارد. توصیه ما به شما این است که، هنگام خرید رابیتس ابتدا هدف و نیاز خود را تعیین کنید.

سپس؛ با انواع آن آشنایی کافی داشته باشید تا هنگام خرید هزینه اضافی پرداخت نکنید. انتخاب رابیتس برای مکانی که می‌خواهید استفاده کنید اهمیت بالایی دارد، زیرا وزن و تعداد ستون‌ها در رابیتس متفاوت است. البته وزن سازه شما در خرید رابیتس نیز حائز اهمیت بوده و بیش‌ترین کاربرد آن در سقف‌های کاذب و نما است.

معمولا برای ساخت نما از رابیتس ۱۳ ستون استفاده می‌کنند و این مدل برای سقف‌های کاذب توصیه نمی‌شود زیرا؛ وزن بالایی دارد و خطر ریزش را افزایش می‌دهد. پس به طور کلی نوع رابیتس در خرید اهمیت بالایی داشته و برای ساخت سقف‌های کاذب از رابیتس ۹ یا ۱۱ ستونه استفاده کنید که وزن کم‌تری دارند. نکته بسیار مهم این است که هر چه ستون راویزها افزایش یابد هنگام استفاده به ملات بیشتری احتیاج دارید. اما اگر وزن و ابعاد ساختمان زیاد باشد باید رابیتس سنگین تهیه کنید زیرا؛ رابیتس با وزن بالا قادر به تحمل وزن بیش‌تری نیز خواهد بود. در ادامه به نکات مهم هنگام خرید رابیتس اشاره می‌کنیم.

ابعاد پوشش دهنده رابیتس

رابیتس در سایزهای مختلفی تولید می‌شود که پرکاربردترین آن ۲۴۰ در ۶۰ سانتی متر است. هر برگ از رابیتس‌ها ابعادی حدود ۴/۱ متر را می‌پوشانند. در نتیجه ابتدا ابعاد محل مورد نظر را به دست بیاورید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.

رابیتس

کیفیت و ماندگاری رابیتس

نکته مهم بعدی که باید در خرید رابیتس توجه کنید، کیفیت و ماندگاری محصول است. رابیتسی که کیفیت خوبی نداشته باشد سریعا زنگ خورده و طول عمر پایینی خواهد داشت. البته باعث فروریختن سازه شما هم‌ می‌شود. بهتر است رابیتس را از شرکت معتبر خریداری ‌کنید. همان طور که می‌دانید هر چه کیفیت رابیتس افزایش پیدا کند قطعا می‌توانید از آن طولانی مدت بدون خرابی و زنگ‌زدگی استفاده کنید. شرکت‌های معتبر رابیتس‌های را طی فرآیند استاندارد، گالوانیزه می‌کنند تا ماندگاری بیش‌تری داشته باشند.

وزن و تعداد ستون‌های رابیتس

هنگام خرید رابیتس به تناسب وزن و تعداد ستون‌های رابیتس دقت کنید. اگر محصول را از شرکت معتبر تهیه کنید بین ستون‌ها و وزن تناسب استانداری وجود دارد. وزن در تعیین قیمت رابیتس نیز موثر است به گونه‌ای که اگر وزن محصول هر چه سنگین‌تر باشد قیمت رابیتس افزایش می‌یابد.

رابیتس دو ستونه یا سه ستونه کدام بهتر است؟

رابیتس‌های سه ستونه در مقایسه با دو ستونه، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند همچنین طول عمرشان نیز بالاتر است. استفاده از رابیتس‌های سه ستونه میزان مصارف ملات را کاهش می‌دهد. هنگام خرید رابیتس حتما به با کیفیت بودن قالب‌ها و تجهیزات پیشرفته در تولید رابیتس توجه کنید. کلیه نکات گفته شده در تهیه رابیتس اهمیت داشته و طول عمر ساختمان را تعیین می‌کند.

قیمت رابیتس

نکته بعدی که بسیاری از خریداران هنگام خرید به آن توجه دارند، قیمت رابیتس است. قیمت رابیتس بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل؛ تعداد ستون، وزن رابیتس، مواد استفاده شده، تعداد چشمی‌ها، میزان استحکام، نوسانات بازار، برند تولیدکننده، ابعاد و اندازه رابیتس، ضخامت، هزینه‌های تولید، مصارف گوناگون، کاربردهای آن و وضعیت بورس تعیین می‌شود.

قیمت رابیتس

قیمت رابیتس به چه مواردی وابسته است؟

رابیتس علیرغم آنکه در بازار فراوان است؛ اما قیمت آن کاملا مشخص نیست. گذشته از آن قیمت رابیتس تا حدودی متنوع است، برخی از عوامل نیز باعث می‌شود تا قیمت رابیتس متفاوت باشد. به عبارتی قیمت رابیتس به عوامل متعددی بستگی دارد. که در زیر به چندتای آن اشاره میکنیم:

وزن رابیتس

رابیتس از نظر وزن بسیار متفاوت است. این محصول را از نظر وزنی به سه دسته سبک، متوسط و سنگین دسته بندی کرده‌اند. هر چه وزن رابیتس بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. البته معمولا رابیتس سنگین، قیمت بالاتری نیز دارد. در ساخت رابیتس سنگین معمولا از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است. بنابراین وزن و قیمت آن بیشتر است. در میان رابیتس‌های سنگین معمولا از یک نوع رابیتس به نام رابیتس سیزده چشمه به عنوان سنگین‌ترین رابیتس یاد می‌شود.

ستون رابیتس

رابیتس در واقع متشکل از چند ستون است. از این رو هر چه تعداد ستون‌های رابیتس بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است. ستون حتی بر مقاومت رابیتس نیز تاثیر دارد. بنابراین هر چه تعداد ستون‌های رابیتس بیشتر باشد وزن و مقاومت آن نیز بیشتر است. رابیتس‌هایی که ستون‌های بیشتری دارند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

تعداد چشمه رابیتس

چشمه، فضاهای لوزی شکل بر روی رابیتس است. به عبارتی می‌توان آن را روزنه‌های ستون‌ها نیز دانست. به طور کلی رابیتس‌ها از نظر چشمه، به دو شکل دو چشمه یا سه چشمه هستند. بین تعداد ستون‌ها و ابعاد چشمه‌ها رابطه معکوس وجود دارد، یعنی هر چه تعداد ستون‌ها در رابیتس کمتر باشد، ابعاد رابیتس بیشتر است. وقتی اندازه چشمه‌ها بزرگ باشد مصالح یا ملات بیشتری برای آن نیاز است.

نتیجه‌گیری از نکات مهم خرید رابیتس

در این نوشته توانستیم نکات مهم خرید رابیتس را بیان کنیم. شما می‌توانید با توجه به نوع سازه، توان مالی و ابعاد مورد نظر، رابیتس را از همین صفحه خریداری کنید و با کمک افراد با تجربه و متخصص، استحکام سازه را تا حد امکان افزایش دهید. در این راستا تولیدکنندگان مختلفی در زمینه عرضه انواع آهن آلات به ویژه رابیتس در کشور اقدام کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.