ایونز برگزاری نشست ۳ جانبه همکاری دانشگاه لرستان ،بنیاد نخبگان و اداره کل صمت - آی ونز

به گزارش آی ونز لرستان، نشست مشترک دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر بهمن جعفری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان و دکتر مسعود صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان با هدف رایزنی و گفت‌وگو برای افزایش همکاری‌های سه‌جانبه، به‌میزبانی حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، درباره سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (طرح استادمحوری) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت وگو شد.

همچنین فرصت‌های مطالعاتی که اساتید و دانشجویان دانشگاه لرستان می‌توانند در صنایع استان لرستان سپری کنند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست سه‌جانبه، این نکته مورد تأکید قرار گرفت که ارتباطات بین دانشگاه و صنعت استان لرستان با رویکردهای مسئله‌گرایی و پروژه‌محوری، بایستی گسترش یابد.

اینکه ساز و کارهای حمایت از دانشجویان مستعد و دانشجویان نخبه دانشگاه لرستان براساس همکاری بین دانشگاه لرستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان و بنیاد نخبگان استان چگونه بایستی تقویت شود از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

از دیگر موضوعات توجه به این نکته بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان چگونه می‌تواند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان لرستان برای رفع مشکلات موجود صنایع استان بهره ببرد.

انعقاد تفاهم نامه های مشترک از مباحثی بود که در این نشست، درباره اش، تبادل نظر شد با این رویکرد که تفاهم‌نامه‌ها می‌بایست از نوع پروژه‌محور، مصداقی و مسئله‌مند با تکیه بر ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازهای استان باشند.

در این نشست مطرح شد که دانشگاه باید «مسئولیت اجتماعی» خود را تقویت کند و در رفع یا کاستن از نظام مشکلات و مسائل استان، مشارکت علمی و کاربردی برپایه تحقیقات و پژوهش‌های جامعه‌محور داشته باشد.

توافق شد در این نشست که کارگروه‌های مسئله‌گرای سه‌جانبه، ایجاد و جلسات کارگروه‌ها، به‌صورت منظم برگزار شود.

در نشست مذکور، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر رضایی‌علم، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان و دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و راهکارها و توصیه‌های پیشنهادی خود را با هدف تقویت همکاری‌های بین‌بخشی و گسترش ارتباط دانشگاه با صنایع استان لرستان، بیان کردند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها