ایونز برگزاری کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از اروند : مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی، گفت: ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه در دستور کار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد و در همین راستا تلاش می کنیم به شکل عملی این پل ارتباطی را بین صنعت، جامعه و بدنه تولید حوزه اقتصاد با دانشگاه، برقرار کنیم.

علی الیاسی خاطرنشان کرد: بواسطه این رویکرد سعی می کنیم شرایطی را پیش آوریم تا دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند، کیفیت لازم برای ورود به بازار کار و تأثیر گذاری بر کیفیت تولیدات و ارتقاء کیفیت محصول نهایی یا خدمت ارائه شده در حوزه های مختلف اقتصاد از جمله تجارت، تولید و خدمات را داشته باشند.

وی با اشاره به این مهم که یکی از برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند بازسازی آبادان و خرمشهر است، اظهار داشت: مهم ترین بخش بازسازی، حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است و در این بین یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد توسعه منابع انسانی است.

الیاسی تصریح کرد: به همین خاطر دغدغه این را داریم که دانشگاه ها تولیدات و خروجی کارشان که یک فارغ التحصیل با کیفیت و با دانش روز است را به شکل استاندارد انجام دهند و به بهترین نحو بتوانند در تربیت نسل جوان کوشا باشند.

او در ادامه افزود: در سازمان منطقه آزاد اروند این دغدغه را داریم تا دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه هایی که در حوزه علوم دریایی و اقتصاد، تجارت دریا، حقوق و رژیم دریا، مباحث محیط زیستی و جغرافیای دریا فعالیت می کنند و تربیت نسل را انجام می دهند را وارد بخش اجرایی و صنعتی کنیم.

وی با تاکید براینکه زمینه را برای حمایت از نخبگان و اساتیدی که در این حوزه ها مطالعات و تحقیقاتی دارند ایجاد می کنند و با حمایت از پایان نامه های دانشجویی که به شکل کاربردی و مسأله محور هستند این کار را به اجرا در می آورند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند حاضر به حمایت ۵۰ درصدی هزینه ها با مشارکت آن بخش نهایی که محصول را می خواهد مورد استفاده قرار دهد از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که مسأله محور هستند و در بخش صنعت و تولید نیاز به انجامشان است خصوصا در حوزه دریا، خواهد بود.

علی الیاسی تصریح کرد: امیدوار هستیم مشارکت ۳جانبه ای بین صنعت، دانشگاه و سازمان منطقه آزاد اروند بوجود بیاید که بتواند بستر لازم را برای ارتقاء کیفیت محصولات جهت نوآوری و تولید علم و تکنولوژی و به کار گیری علم در راستای بهبود کیفیت و بالا بردن سطح تولید و ایجاد بستر های رقابت پذیری برای فعالان اقتصاد و تولید ایجاد شود.

الیاسی با اعلام این خبر که سازمان منطقه آزاد اروند از آمادگی لازم برای حمایت از همه کسانی که نیاز به حمایت در حوزه پژوهش و کارهای مطالعاتی را دارند، برخوردار است افزود: همچنین آمادگی این را داریم تا مهارت لازم برای تربیت فرزندانمان به شکلی که بتوانند وارد بازار جهانی؛ خصوصا حمل و نقل و کشتیرانی در حوزه دریا شوند را در اختیارشان بگذاریم.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، در ادامه سخنانش گفت: در همین زمینه حاضر هستیم با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای کشور، دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه هایی که در این زمینه فعالیت دارند بستر لازم برای کسب مهارت هایی که مورد تایید جامعه جهانی حمل و نقل دریایی و مراکز بین المللی این حوزه از جمله «imo » را ایجاد کنیم و این امکان را بوجود بیاوریم که فرزندانمان دانش برخورداری از ورود به حوزه رقابتی و کسب شغل را در بازار حمل و نقل و تجارت دریایی جهانی به دست بیاورند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.