ایونز بهترین دستگاه جوش در بازار کدام است؟ - آی ونز

معرفی جوشکاری با دستگاه جوش آروا

جوشکاری یکی از راه‌هایی است که در آن مصالح صنعتی مثل فلز، سرامیک، پلیمر و کامپوزیت را به هم اتصال می‌دهند. برای انجام جوشکاری ابتدا ماده مورد نظر را داغ و ذوب می‌کنند، سپس آن را سرد می‌کنند تا عمل جوش انجام شود. در فرایند جوشکاری میله‌ای با پوشش الکترود به وسیله یک منبع الکتریکی ذوب می‌شود و قطعات به هم متصل می‌شود. در انجام این فرایند دستگاه‌هایی به وجود آمده‌اند که به عمل جوشکاری سرعت و کیفیت بیشتری می‌دهند؛ دستگاه‌هایی چون اینورتر جوشکاری به همین منظور ایجاد شده‌اند. در نتیجه جوشکاری نیازمند راحتی استفاده هم هست که دستگاه جوش های آروا از این قاعده مستثنی نیستند.

دستگاه جوش آروا چیست؟

دستگاه جوش از پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنعت محسوب می‌شود و اکثر مهندسان از آن استفاده می‌کنند. این دستگاه در انواع گوناگون در بازار موجود است. دستگاه جوش بخش‌های مختلف فلزات را به هم جوش می‌دهد. انواع دستگاه جوش آروا می‌تواند لیزری، الکتریکی و شیمیایی باشد که هر کدام دارای کاربرد، ویژگی و زمان استفاده خاص خود است.

بهترین دستگاه جوش در بازار کدام است؟

معرفی انواع دستگاه جوش و کاربری آن‌ها

قبل از هر چیز باید گفت که موتورهای جوش به چهار نوع طبقه بندی می‌شود:

۱- دستگاه‌های دارای ترانس‌های قدیمی: ترانس‌های قدیمی از جمله اولین دستگاه‌های تولید شده در صنعت جوشکاری بودند. این دستگاه‌ها دارای حجم و وزن نسبتا زیادی هستند و برق زیادی را برای راه‌اندازی نیاز دارند. اکثر صنایع دیگر از این دستگاه استفاده نمی‌کنند. این مدل از دستگاه‌های جوش توسط برند آروا دیگر تولید نمی‌شود.

۲- دستگاه‌های دینام جوشکاری: بعد از ترانس‌های قدیمی، دستگاه‌هایی به وجود آمدند که از مدل قبلی دارای کیفیت بیشتری بودند. در این دستگاه‌ها از مولدهای دینام استفاده می‌شود. با این حال این دستگاه نیز مانند ترانس‌های قدیمی دارای سنگینی زیاد و تعمیرات پر هزینه بودند، به همین دلیل دیگر چندان استفاده‌ای ندارند و به طبع آروا هم تولیدی در این زمینه ندارد.

۳- دستگاه‌های جوش رکتی فایر: این دستگاه‌ها دستگاه‌هایی هستند که مبدل جریان ولتی ورودی بهه جریان مستقیم یا دی سی هستند. در واقع به دستگاه رکتی فایر دستگاه‌های ترانسفورماتور نیز گفته می‌شود که جریان الکتریسیته را یکسو می‌کند. دستگاه جوش رکتی فایر با سه فاز جریان برق کار می‌کند و برق را توسط یک مدل فیش مخصوص دریافت می‌کند. این دستگاه دارای کیفیت جوشکاری و قابلیت بالایی است. این دستگاه می‌تواند با الکترودهای گوناگون کار کند و حتی در زمانی که امکان اتصال به برق شهری نیز هست این دستگاه کاربرد دارد که می‌توانید آن را با برند آروا در ایران یافت کنید.

۴- دستگاه‌های جوش اینورتر: جدیدترین و پرطرفدارترین دستگاه‌هایی که برای فرایند جوشکاری به وجود آمده‌اند، دستگاه جوش اینورتر هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند هم با جریان مستقیم و هم با جریان متناوب کار کنند و ممکن است فقط با جریان مستقیم برق کاربرد داشته باشند. این دستگاه‌ها محبوب‌ترین دستگاه جوش آروا نام دارند و طبیعتا از کیفیت مثال‌زدنی بهرمند هستند.

دستگاه‌های جوش اینورتر آروا با دستگاه‌های جوش قدیمی‌تر چه تفاوتی دارند؟

شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که دستگاه‌های جوش جدید و پرطرفدار اینورتر آروا چه تفاوتی با سایر دستگاه‌ها دارد که این مدل دستگاه‌ها را پرکاربردتر کرده‌ است؟

در پاسخ باید بگوییم که اصلی‌ترین تفاوت دستگاه‌های جوش اینورتر آروا با دستگاه‌های جوش قدیمی‌تر در این است که نوع تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم یا خروجی متفاوت است. دستگاه‌های جوش قدیمی به جهت تبدیل شدت برق کم با ولتاژ بالا به جریان برق بالا با ولتاژ پایین توسط این دستگاه‌ها از یک ترانسفورماتور آهنی سنگین و بزرگ استفاده می‌شود. بعد از آن جریان ای سی یا متناوب توسط رکتی فایر به جریان دی سی یا مستقیم تبدیل می‌شود، ولی دستگاه جوش اینورتر آروا از همان اول ورودی ای سی با یک رکتی فایر به دی سی مبدل می‌شود.

جریان‌هایی که دارای فرکانس بالایی از ده هزار تا بیست هزار هرتز هستند توسط دستگاه اینورتر آروا تولید می‌شود. این دستگاه‌ جوش به این دلیل که قادر است از مدارهای الکترونیکی در عوض هسته‌های آهنی استفاده کند، باید حتما توجه داشته باشید که در خرید این دستگاه‌ جوش اینورتر کیفیت قطعه‌ها و لوازم یدکی مربوط به این نوع دستگاه‌ دارای کیفیتی مناسب و درخور باشد تا مشکلی در فرایند کار پیش نیاید و این آروا از سایر برندها مجزا می‌کند.

همچنین باید به به ظرفیت و توان انجام کار این دستگاه‌ها دقت کرد تا دچار خرابی و استهلاک زودرس نشوند. معمولا ظرفیت کاری هر یک از این ‌دستگاه‌هایج وش اینورتر را بر روی دستگاه درج می‌کنند که میزان فعالیت آن را نشان می‌دهد.

یکی از جنبه‌های برتری دستگاه جوش اینورتر آروا نسبت به مدل‌های قدیمی در این است که این دستگاه نسبت به دستگاه‌های قدیمی دارای وزنی سبک‌تر و ابعادی کوچکتر است، علاوه بر این برق کمتری مصرف می‌کند. به همین سبب است که امروزه در اکثر صنایع و کارهای جوشکاری از این دستگاه مقرون به صرفه و با کیفیت استفاده می‌شود، که مطابق پیشرفت فناوری و علمی که مربوط به جوشکاری است ساخته شده و مورد بهره‌وری قرار گرفته است و اکثر خلاها و نقایص مدل‌های قبلی را جبران کرده است.

علاوه بر این هزینه‌های این دستگاه جوش اینورتر مانند هزینه تولید در مقایسه با دستگاه‌های جوش قدیمی با پیشرفت تکنولوژی بسیار پایین‌تر است. کیفیت جوش بسیار بالاتر است و قدرت جوش آن بهتر و کاربردی‌تر است. شما می‌توانید با دستگاه جوش اینورتر از الکترودهای بیشتری استفاده کنید.

تمامی این تفاوت‌های ذکر شده با دستگاه‌های قدیمی و قابلیت‌های جدید و مزایای دستگاه جوش اینورتر آروا باعث شده که بیشتر جوشکاران از این دستگاه خریداری کنند و از آن استفاده کنند.

ویژگی‌های مثبت دستگاه‌های جوش اینورتر آروا

کیفیت فرایند جوشکاری در صنایع بیشتر می‌شود.

دستگاه‌های جوش اینورتر برق کمتری استفاده می‌کنند.

حفظ تعادل مناسب در قوس

ایجاد قوس پایدار

افزایش کیفیت و تولیدات در دستگاه‌های اینورتر آروا

کاهش آلودگی صوتی

در شرایط متفاوت مشخصات دینامیکی را سریعتر کنترل می‌کند.

بهترین دستگاه جوش در بازار کدام است؟

راهنمای خرید انواع دستگاه جوش آروا

برای خرید محصولات آروا و کلیه ابزارهای ساختمانی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار استفاده کنید. فروشگاه کیف ابزار با توجه به پشتوانه تجربه در زمینه ابزار اشراف کامل به محصولات عرضه شده، اصالت کلیه کالاهای موجود در وب سایت را تضمین می‌نماید.

۲۱۲۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.