ایونز ترمز کرونا در اصفهان کشیده شد/ثبت ۲۰۸ بیمار جدید - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان: حدود ۱۰ ماه است که شهروندان ایرانی با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، بیماری جهان شمول که هزار چهره داشته و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است از این رو رفتارهای پیشگیرانه مهم ترین اصل در مهار این بیماری است و سیاست همه دولت‌ها نیز بر این اساس بوده است.

غربالگری از مهم‌ترین رفتارهای در نظر گرفته شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است، طرح «حافظان سلامت محلات» طرحی است  که در این راستا همزمان با سراسر کشور در اصفهان نیز اجرا شده و در قالب آن ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار تیم‌های حاضر در این طرح قرار گرفت و تاکنون بیش از نیمی از مردم استان اصفهان غربالگری کرونا شده‌اند.

از سوی دیگر اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های وضعیت قرمز کرونا توانست به اندازه قابل توجهی روند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهد.

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه با اشاره به کاهش بیش از درصدی ابتلا به کرونا در اصفهان و قرار گرفتن در شیب نزولی این بیماری اظهار کرد: تعداد مراجعات بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی از حدود سه هزار نفر به روزانه یک هزار نفر رسیده و این امر قابل توجهی است.

وی در ادامه با اشاره به آمار مراجعات بیماران مشکوک به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: طی  روز گذشته یک هزار و هفت بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی اصفهان مراجعه کرده‌اند که تست ۲۰۸ نفر از آنها مثبت کرونا بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بستری ۱۵۱ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر، افزود: تعداد کل بستری‌های کرونا در اصفهان به یک هزار و ۹ نفر رسیده است.

وی تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را ۲۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷ بیمار مشکوک به کرونا جان خود را از دست داده است که از این تعداد تست ۱۴ نفر مثبت کرونا بوده است.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.