ایونز تعهد اشتغال استان قزوین ۷۱درصد تحقق یافت - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱هزار و ۶۲۷فرصت شغلی معادل ۷۱درصد تعهد اشتغال استان قزوین محقق شده است.
گروسی افزود: در سال جاری، ایجاد ۱۶هزار و ۳۷۷فرصت شغلی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌های استان هدف‌گذاری و ابلاغ شده است.
او بیان کرد: استان قزوین تا به امروز در تحقق تعهد اشتغال از برنامه ریزی صورت گرفته جلوتر است و در سطح کشور نیز رتبه خوبی در این زمینه دارد.
این مقام مسئول با اشاره به تعهد اشتغال در شهرستان‌های استان، اضافه کرد: در آبیک از ۲هزار و ۱۹۵فرصت شغلی هدف گذاری شده، هزار و ۷۹۹فرصت معادل ۸۱.۹۶درصد، در آوج از ۹۵۵تعهد، ۸۴۳فرصت شغلی معادل ۸۸.۲۷درصد، در البرز از ۲هزار و ۱۳۳تعهد، ۲هزار و ۳۲۸فرصت شغلی معادل ۱۰۹.۱ درصد، در بویین زهرا از ۲هزار و ۵۹۲تعهد، ۲ هزار و ۱۸۳فرصت شغلی معادل ۸۴.۲۲درصد، در  تاکستان از ۲هزار و ۹۳۹تعهد، هزار و ۷۷۰فرصت شغلی معادل ۶۰.۲۲درصد و در قزوین از پنج هزار و ۵۶۳ تعهد، ۲هزار و ۷۰۴فرصت شغلی معادل ۴۸.۶۱درصد محقق شده است.
گروسی گفت: هم اکنون البرز با ۱۰۹.۱درصد بیشترین میزان تحقق اشتغال استان را دارد و قزوین با ۴۸.۶۱درصد کمترین میزان تحقق را در سامانه رصد ثبت کرده‌ است که باید با اهتمام بیشتر تا پایان سال جاری میزان اشتغال هدفگذاری شده را محقق سازد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به میزان اشتغال محقق شده استان به تفکیک دستگاه‌های اجرایی، گفت: تا به امروز شرکت آب منطقه‌ای ۸۴۸درصد، آب و فاضلاب روستایی ۷۵درصد، بهزیستی ۸۶درصد، جهاد کشاورزی ۹۰درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۷۶درصد، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۵درصد، شرکت گاز ۱۰۴درصد، صنعت، معدن و تجارت ۵۱درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۰۴درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱۱درصد، میراث فرهنگی ۹۶درصد، کمیته امداد ۷۹درصد، و اقتصاد و دارایی ۱۰۸درصد اشتغال هدفگذاری شده خود را محقق ساخته‌اند.
او گفت: تمامی اطلاعات ارائه شده در خصوص تعهد اشتغال استان براساس سامانه رصد انجام می‌شود که کد ملی تکراری را نمی‌پذیرد و حتماً باید یک فرصت شغلی ایجاد شده باشد تا بتوان آن را در سامانه ثبت کرد.
گروسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال جاری، گفت: همه گیری این بیماری، مشکلات و آسیب‌های زیادی را برای دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایجاد کرد ولی علیرغم تمامی موانع و مشکلات به وجود آمده در تحقق اشتغال استان پیشگام بوده ایم.
او با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده استان، گفت: تاکنون ۲۰هزار و ۷۰۱ پرونده دریافت تسهیلات کرونا در استان تشکیل شده است که از این تعداد، ۱۵هزار و ۲۴۹فقره پرونده، هزار و ۶۹۲میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال ۱۹هزار و ۵۹۷ نفر دریافت کرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه کارآفرینی را بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی استان، دانست و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید برای تخصیص مشوق‌ها و اجرای بسته‌های تثبیت اشتغال اقدام کرد که در این زمینه طرح‌های کارورزی، مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در دست اجرا است.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.