ایونز داروخانه آنلاین برترین داروخانه کشور - آی ونز

تغذیه مناسب به این معنا است که کودک غلات و برنج، شیر و دیگر لبنیات، میوه و سبزیجات و مواد پروتئینی مانند گوشت و مرغ را در وعده‌های غذایی خود داشته باشد اما متاسفانه امروزه با وجود والدین شاغل و فرستادن کودکان به مهدها، رسیدگی کافی و مناسب به کودکان کم شده است. بنابراین والدین باید نیاز کودکان خود را از طرق دیگری تامین نمایند. در این مقاله به بررسی مکمل رشد کودک و مواد مغذی تاثیرگذار در قد و وزن کودکان خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مکمل رشد کودک

 همانطور که پیش‌تر گفته شد تمام کودکان به مکمل رشد کودک نیاز ندارند. در واقع کودکانی نیاز به مکمل رشد کودک دارند که مادرانشان وقت کافی برای تهیه غذای مغذی ندارند، مانند مادران شاغل. در طی این شرایط دکتر برای کودکان مکمل رشد کودک تجویز می‌کند. فراموش نکنید که نوزادان و کودکان بدن‌های ضعیفی دارند بنابراین از دادن خودسرانه‌ی مکمل رشد کودک، به فرزند خود بپرهیزید. افزایش قد و وزن کودکان یکی از آن چیزهایی است که والدین بسیار به آن توجه می‌کنند. این که کودکی قد بکشد و وزنش اضافه شود نشانه‌ی این است که رشد او به خوبی در حال انجام است و بدن سالمی دارد. اما رشد قد در کودکان و اضافه وزن به موادی همچون کلسیوم و ویتامین دی بستگی دارد. از انواع مکمل رشد کودک می‌توان به این موارد اشاره کرد: شربت آرژیتال هلث اید، شربت سوسپانسیون آسماویت میر ویتابیوتیکس، شربت مولتی سانستول زینک دار، پودر گین آپ کودک کارن، قطره خوراکی ویتامین د ۳ ویتابیوتیکس و…

تمام این مکمل‌ها به انضمام انواع مکمل رشد کودک دیگر، در سایت داروخانه آنلاین برای فروش موجود است کافی است به سایت سری بزنید و مکمل مورد نظر خود را سرچ کنید.

قرص کلسیم

همه‌ی ما درباره‌ی نقش کلسیوم در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌دانیم اما استحکام‌بخشی تنها کاری نیست که کلسیوم در بدن ما انجام می‌دهد. کلسیوم فراون‌ترین ماده معدنی در بدن است و باعث تنگ و گشاد شدن رگ‌ها، انتقال پیام‌های عصبی توسط سیستم اعصاب، انعقاد خون، انقباض عضلات، عملکرد صحیح سلول‌ها و ترشح هورمون‌ها می‌شود. تنها یک درصد از کلسیوم بدن صرف امور فوق می‌شود و ۹۹ درصد بقیه کلسیوم در استخوان‌ها و دندان‌ها انباشته شده است. تغییرات شدید کلسیوم خون بسیار خطرناک است و ممکن است حتی به مرگ منجر شود. تحقیقات نشان داده است که دریافت کلسیوم در سنین کم و کودکی بسیار مهم است. زیرا باعث تعادل کلسیوم مثبت، تراکم استخوان و کاهش پوکی استخوان و شکستگی می‌گردد و کودکانی که به قدر کفایت کلسیوم دریافت می‌کنند با استخوان‌های قوی‌تری زندگی بزرگسالی خود را می‌گذرانند. از آنجایی که بدن خود کلسیوم تولید نمی‌کند باید مواد غذایی مصرف کنیم که دارای کلسیوم باشند. اگر به مقدار کافی به بدن کلسیوم نرسد در این صورت بدن از انباشته‌ی کلسیوم در دندان‌ها و استخوان‌ها استفاده می‌کند که همین امر منجر به پوکی دندان و استخوان‌ها می‌شود. از این رو باید در حفظ و ثابت کلسیم بدن خود کوشا باشیم. وجود کلسیوم به مقدار کافی در کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما در رژیم غذایی بسیاری از افراد و کودکان کلسیوم کافی وجود ندارد بنابراین این افراد باید از قرص کلسیم و مکمل‌های کلسیوم استفاده کنند.

داروخانه آنلاین برترین داروخانه کشور

قرص ویتامین دی

اغلب افراد جامعه با کمبود کلسیوم و ویتامین دی مواجه هستند و همین باعث سالمندی زودرس یا سالمندی به همراه دردهای استخوانی می گردد. به همین خاطر باید از دوران کودکی به تامین این دو ماده با ارزش و ضروری در بدن توجه کرد. اگر در رژیم غذایی به اندازه کافی ویتامین دی وجود نداشته باشد جذب کلسیم از روده‌ها کاهش می‌یابد. پس برای افزایش جذب کلسیم مصرف ویتامین دی ضرورت دارد. ویتامین دی محلول در چربی است. پس کلسیوم باید با ویتامین دی و غذاهای حاوی چربی مصرف شود. این مطلب درباره‌ی قرص کلسیم نیزصدق می کند، به همین خاطر است که اکثر مکمل‌های کلسیوم همراه ویتامین دی هستند. بدون وجود ویتامین دی، کلسیوم تا ده الی پانزده درصد قابلیت جذب شدن در بدن را دارا است. ویتامین دی بیشتر از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می‌آید و به دست آوردن ویتامین دی از مواد غذایی کمی دشوار است. کمبود ویتامین دی در بدن عموما علائمی ندارد اما کمبود آن در بدن کودکان خطرناک است. کمبود ویتامین دی در کودکان باعث نرمی استخوان و در نهایت منجر به خم شدن استخوان‌های کودک می‌شود و کودک دچار پاهای پرانتزی، پای ضربدری و دیگر اختلالات می‌گردد. برای درمان کمبود ویتامین دی در بدن، متخصصین اطفال علاوه بر این که به آنان توصیه می‌کنند که بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند، برای آنان قرص ویتامین دی با دوز مورد نیاز را نیز تجویز می‌کنند. علاوه بر این والدین می‌توانند با توصیه پزشک از مکمل رشد کودک که حاوی ویتامین دی نیز است برای کودک خود استفاده کنند مخصوصا کودکانی که فقط از شیر مادر تغذیه می‌کنند حتما به مکمل ویتامین دی نیازمند هستند.

داروخانه آنلاین

داروخانه آنلاین فروشگاه اینترنتی برای فروش دارو است. داروخانه آنلاین در واقع زیر مجموعه‌ای از داروخانه‌ی دکتر شهبازی است که همزمان با ده داورخانه‌ی دیگر در حال فعالیت است به همین سبب علاوه بر دارو محصولات دیگری همچون محصولات ورزشی، تجهیزات پزشکی، محصولات جنسی، محصولات آرایشی و بهداشتی و… را از تمام برندهای ایرانی و خارجی نیز برای عرضه دارند.

داروخانه آنلاین برترین داروخانه کشور

این داروخانه دارای نماد الکترونیکی است و چندین سال سابقه‌ی فروش دارد و بابت ارائه‌ی محصولات با کیفیت و درجه یک از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار است. داروخانه آنلاین دارای پشتیبانی است که تمام روزهای سال آماده‌ی پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم است و به آن‌ها مشاوره‌ی رایگان می‌دهند. این داروخانه هر آن چیزی که شما در زندگی نیاز دارید را در سریع‌ترین حالت ممکن به دست شما می‌رساند و شما را از بابت اصالت کالا مطمئن می‌سازد.

۲۱۲۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.