ایونز درآمدزایی ۱۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌غربی در سال جاری - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی‌محمد نیکبخت در جمع اصحاب رسانه گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ شرکت فناور با اشتغال ۶۴۰ نفر در پارک علم و فناوری استان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۴ شرکت دانش‌بنیان در آذربایجان‌غربی، افزود: میزان درآمد این شرکت‌ها در سال جاری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ادامه داد: از سال آینده، صندوق پژوهش فن‌آور به عنوان یک صندوق ریسک پذیر برای استفاده شرکت‌های مستقر در استان فعال خواهدشد.

نیکبخت اضافه کرد: در پارک‌های علم و فنآوری قوانین مناطق آزاد حاکم است و در تلاش هستیم با رایزنی‌های انجام شده در سال آینده با حل مشکل قرار گرفتن بخشی از جاده قدیم روستایی در پارک، این پارک را محصور و انبار اختصاصی گمرک را در این منطقه مستقر کنیم.

نیکبخت با اعلام اینکه در راستای تخصصی کردن فعالیت شرکت‌های فناور و مشخص کردن محل معین برای هر حوزه فعالیت مرکز نوآوری امنیت اطلاعات شهر هوشمند نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده، ادامه داد: این ساختمان در زمینی به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث و برای اجرای آن بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، هم‌اکنون  ۴۰ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارند که حدود ۵۰۰۰ شرکت دانش بنیان در این پارک‌ها فعالیت می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: برگزاری اولین رویداد “روشا” در زمینه کرونا و استقرار اولین دفتر pmo یا دفتر مدیریت پروژه در میان پارک علم و فناوری کشور در پارک  آذربایجان‌غربی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.