ایونز راه‌اندازی سامانه نظارت مکانیزه جامع مهندسی - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین ازالبرز:  دکتر «غلامرضا شقاقی شهر» معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق استان البرز از راه‌اندازی این سامانه از طریق وب خبر داد که به شکل داشبورد در شرکت توانیر وجود دارد. 
وی با اعلام این خبر افزود: محدوده خدمات مورد نیاز این سامانه مشتمل بر شناخت، تحلیل نیازمندی‌ها، طراحی و تدوین، نصب و راه‌اندازی و آموزش سیستم‌های مربوطه در شرکت‌های توزیع برق است. 
معاون مهندسی و نظارت هدف از اجرای این سامانه را مدیریت پروژه سرمایه‌ای بر اساس استانداردهای توانیر، ارتقاء سلامت اداری، ایجاد شفافیت در روش‌های اجرایی، ارزیابی و یکسان‌سازی و ایجاد وحدت رویه در طراحی، نظارت مکانیزه و کنترل دقیق بر پروژه‌ها، امکان نظارت فرآیند و مکان محور به نوعی بارگذاری عکس عملیات اجرایی و صورت‌جلسات گزارشات در هر مرحله، پایش عملکرد و پایش حضور ناظر بر مبنای سیستم اطلاعاتی مکانی GIS، تکمیل دقیق چک لیست‌ها در محل هر پایه یا طول مسیر شبکه زمینی به شکل الکترونیکی، امکان ارجاع کار به صورت الکترونیکی و کارتابل مهیا شده و نیز راحتی ارزیابی کیفیت و اصالت تجهیزات به صورت بارکد خوانی در محل مطرح کرد.
وی در ادامه افزود: تهیه صورت وضعیت اتوماتیک پس از تائید ناظر و سایر مدیران و انتقال خودکار این نتایج به سامانه‌های GIS، انبار، امور مالی مهیا شده و بانک اطلاعاتی جامع این نرم افزار به راحتی مشاوران، تامین کنندگان، پیمانکاران و سایر عوامل دخیل در پروژه را ارزیابی می‌کند. 
غلامرضا شقاقی ایجاد پایگاه مدیریت دانش در شرکت توسط این نرم افزار را یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: برنامه‌های عملیاتی شرکت، پروژه‌ها و احصاء شاخص‌های مهم صنعت برق توسط سامانه مکانیزه مدیریت و این نرم افزار، با سیستم‌های آماری توانیر به خصوص ( به ساب) قابل لینک است.

وی مهمترین بخشی که با این نرم‌افزار انجام می‌شود را افزایش کارایی و اثربخشی روش‌های ارزیابی و ارتقاء فرآیند ارزیابی پیمانکاران و مشاوران از روش کیفی به روش کمی مطرح کرد و گفت: قابلیت نظارت آنلاین بر اجرای طرح‌ها در بهبود عملکرد ناظرین تاثیر خوبی داشته است. هر سامانه و درگاهی که مدنظر است بر اساس استاندارد IEC۶۱۹۶۸ پیاده‌سازی می‌شود.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 32 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.