ایونز سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان بیش از ۱۳۰درصد افزایش یافت - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مجید افرادی در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود : این صندوق با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال شروع به کار نمود که اکنون با افزایش سرمایه این اعتبار به ۲۳ میلیارد ۷۹۴ میلیون ریال افزایش یافت.
وی افزود: با افزایش سرمایه در سال جاری مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به سرمایه صندوق افزوده شد.
افرادی ادامه داد: از این مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با همکاری و مساعدت شرکت صندوق مادر تخصصی برای افزایش سرمایه به سهم دولت تخصیص داده شده و مبلغ هفت میلیارد و ۴۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی تامین شده است‌.
وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان  در سال ۱۳۹۶ با ۸ شرکت فراگیر شهرستانی و یک شرکت مرتعداری بعنوان پنجمین صندوق کشور افتتاح و شروع به کار کرده است .
مجید افرادی معاون برنامه ریزی توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: توانمند سازی تشکل ها و جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی را از اقدامات مناسب و ضروری و از اولویت‌های دولت برشمرد.
مجید افرادی راهکار مناسب برای توسعه پایدار مراتع و اشتغال برای بهره برداران را شامل توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداران، شناسایی و به‌کارگیری دانش بومی بهره‌بردار، کمک‌ها و حمایت صندوق‌های منابع طبیعی در حفاظت، احیا ، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی برشمرد.
مجید افرادی معاون برنامه ریزی توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست شد که با عنایت به استقبال بهره برداران بخش منابع طبیعی در خصوص افزایش سرمایه (آوررده سهم مردم)و به منظور کمک به این صندوق جهت تامین سهم دولت که خود باعث رونق درآمد مرتعداران و بهره برداران خواهد بود از محل بند ب تبصره ۳ ماده ۳۱ قانون احکام دائمی ، نسبت به تامین اعتبار افزایش سرمایه صندوق اقدام نمایند.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 59 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.