ایونز صید میگوی سفید از دهم دی در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع می شود - آی ونز

به گزارش خبر آنلاین خوزستان فتح الله ابوعلی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعلام پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصویب کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی سفید و حمل و جابه‌جایی ادوات صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از دهم دی تا اطلاع بعدی ممنوع است .

رییس کمیته مدیریت صید خوزستان اظهار داشت: صدور مجوز صید میگوی سفید در بنادر صیادی خوزستان نیز صورت نخواهد گرفت.
ابوعلی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف، با قانون شکنان از طریق یگان حفاظت منابع آبزیان برخورد قانونی خواهد شد هدف از ممنوعیت صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان را حفظ و صیانت از ذخایراین آبزی باارزش دریایی ، پایداری اشتغال صیادان محلی و امکان تکثیر طبیعی میگو عنوان کرد.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه سالانه بین سه تا سه هزار و ۵۰۰تن میگوی دریایی در محدوده صیدگاه‌های خوزستان در آبهای شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود افزود: در سال‌های اخیر به علت صید بی‌رویه میگو و صید در دوره ممنوعیت ، از ذخایر این آبزی در خلیج فارس کاسته شده است.
در گذشته گزارش‌هایی از صید غیرمجاز و فاقد مجوزقانونی از سوی برخی صیادان عراقی در صیدگاه‌های خوزستان دریافت شده بود که همین اقدام غیرقانونی اعتراض صیادان محلی را به دنبال داشت.
وی افزود : سالانه حدود ۴۸تا ۵۰هزار تن آبزیان دریایی (ماهی و میگو) در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که این میزان هرساله به علت فشار بیش از حدبه منابع و ذخایر آبزیان ، فعالیت صیادان فاقد پروانه ، سنگینی ناوگان صید و صیادی و صید غیرمجاز کاسته می‌شود.
صید و صیادی از مشاغل اصلی ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان است.حدود ۵۰هزار نفر در استان از طریق صید وصیادی دریایی ارتزاق می‌کنند.صدی و صیادی از مشاغل سخت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین میگوی سفید غربی یکی از مهمترین گونه های پرورشی میگو در سراسر جهان است. امروزه پرورش میگوی وانامی در آبهای شور درون سرزمینی در حال ظهور و گسترش است که این امر به دلیل ویژگی خاص تحمل طیف وسیعی از شوری ( ۰/۵-% ۵۰) توسط این جانور می باشد. در شوریهای مختلف، آبزی باید با نوسانات محیط سازگار شود که این امر از طریق یک پروسه تغییرات آنزیمی و با تنظیم فشار اسمزی انجام می شود. در حال حاضر با افزایش شوری آب های درون سرزمینی و عدم امکان کشت گیاهان به دلیل شور شدن آبهای سطحی و زیر زمینی تمایل مدیران سازمانهای مرتبط و صاحبان مزارع به پرورش آبزیان افزایش یافته است و در مناطق جنوبی کشور که بیشتر این مورد دیده می شود یکی از گونه های پیشنهادی میگوی سفید غربی است.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 57 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.