ایونز ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها به سالانه ۳ میلیون نفر می‌رسد - آی ونز

سیاوش امیر مکرمی صبح پنج شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی عرودگاه شهدای گرگان اظهار کرد: شعار اصلی صنعت هوانوردی ایمنی و امنیت است برای ارتقاء ایمنی و امنیت پروازها در فضای کشور تعداد سکتورهل از هفت سکتور به ۱۴ سکتور افزایش دادیم.

وی از افزایش مسیرهای پروازی و ایجاد مسیرهای موازی خبر داد و افزود: با شیوع کرونا و در شرایطی که برخی از کشورهای منطقه همچون عراق، قطر، افغانستان و…  درگیر بحران بودند ظرفیت انجام هزار و ۴۰۰ پرواز عبوری روزانه را فراهم کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه هوشمندسازی فرودگاه‌ها و ارتقاء رضایتمندی مسافران در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: امروز با بهره برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی کشور با اعتبار ۸۴۲ میلیارد تومان ظرفیت پذیرش مسافر به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌های فرودگاهی ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع و ظرفیت پارکینگ هواپیما به تعداد ۱۸ استند می‌رسد.

امیرمکرمی با اشاره به اینکه تعداد استندها از ۱۹ به ۳۷ استند رسیده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌های فرودگاهی ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع رسید.

به گفته وی با افتتاح پروژه‌های فرودگاهی اخیر توسعه، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی، افزایش مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ متر مربعی در سطوح پروازی محقق می‌شود.

۲۲۳۲۳۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.